Page 42 - Türk Dili ve Edebiyatı Araştırma Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 42
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI DERSİ
42 ARAŞTIRMA HAZIRLAMA ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
EKLER
EK-1 ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRME FORMU
Aşağıdaki araştırma değerlendirme formu, araştırmanın hangi ölçütlere göre değerlendi-
rileceği konusunda sizlere bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır.
ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRME FORMU
Araştırmanın adı: ……………
Araştırmacının adı ve soyadı: ……………
Sınıfı: ……………
No: ……………
DERECELER
BECERİLER Geliştirilmeli Orta İyi Mükemmel
(1) (2) (3) (4)
I. ARAŞTIRMANIN HAZIRLIK SÜRECİ
Araştırmanın amacını belirleme
Araştırma konusu belirleme
Araştırma yöntemini belirleme
Literatür taraması yapma
II. ARAŞTIRMANIN İÇERİĞİ
Araştırmanın kavramsal ve kuramsal çerçevesini belirleme
Veri ve Bulguları İşleme
Raporlama ve Bulguları Sunma
Sonuç ve Önerileri Geliştirme
III.SUNUM HAZIRLAMA ve SUNMA
Sunumu konuya uygun olacak şekilde hazırlama
Sunuyu hedefe yönelik materyallerle destekleme (poster, resim vb.)
Türkçeyi doğru ve düzgün kullanma
Konuyu dinleyicilerin ilgisini çekecek şekilde sunma
Sunumda akıcı bir dil ve uygun beden dili kullanma
Konu ile ilgili gelecek olası sorulara cevap verebilme
Verilen süreyi etkin kullanma
TOPLAM PUAN
Bu ölçekten alınabilecek en yüksek puan 60, en düşük puan ise 15’tir.
Öğretmenin yorumu:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………..................……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………