Page 29 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 29
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Ders kitabındaki örnekte görüldüğü üzere, öğrencilerden verilen hikayeyi çözümlemeleri istenirken 1. adımda
öğrencilerin beşer kişilik takımlar oluşturmaları, verilen görevlerden birini seçmeleri ve iş birliği içerisinde
davranmaları istenmiştir. Yine çalışma sonunda takımların iş birliği içerisinde bütüncül puanlama anahtarı ile
diğer grupların sunumlarını değerlendirmeleri istenmiştir. Böylelikle SDB2.2 İş Birliği becerisinin gösterge-
lerinin öğrencilerde gözlemlenmesi desteklenmiştir.
2. adımda ise öğrencilerin takım çalışmalarını zamanı etkili kullanarak sunmaları istenmiştir. İş birliği içerisin-
de gerçekleştirdikleri çalışmalarını sunmaları aşamasında iletişim becerisinin bütün süreç bileşenleri işletilmek
istenmiştir. Kendi takım arkadaşları ve diğer takımların sunumlarını dinlerken “SDB2.1.SB1. Başkalarını etkin
şekilde dinlemek” süreç bileşeni, fikirlerini kendi takım arkadaşları ile paylaşırken ve diğer takımlara sunum
yaparken “SDB2.1.SB2. Duygu, düşünceleri ifade etmek, SDB2.1.SB3. Sözlü ya da sözsüz olarak etkileşim
sağlamak, SDB2.1.SB4. Grup iletişimine katılmak” süreç bileşenleri işe koşulmuştur.
KAYNAKÇA
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak
Metni. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İlkokul Matematik Dersi
Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Matematik Dersi
Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Fen Bilimleri Dersi Öğretim
Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Hayat Bilgisi Dersi Öğretim
Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Matematik Dersi
Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Türk Dili Ve
Edebiyatı Dersi Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Kimya Dersi
Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Biyoloji Dersi
Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Coğrafya Dersi
Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Felsefe Dersi
Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Tarih Dersi
Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 9. WW Coğrafya Ders Kitabı
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı
Ders Kitabı
Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), 2021 Sosyal ve Duygusal
Beceriler Araştırması Türkiye Ön Raporu, https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosya-
lar/2021_09/07170836_No19_-_OECD_Sosyal_ve_Duygusal_Beceriler_Arastirma-
si.pdf
Görsel Kaynakça
Kapak: https://tr.123rf.com/stok-foto%C4%9Fraf/50379187.html
(E.T.: 03.03.2024 E.S.: 15.30) görsel üzerinde düzenleme yapılmıştır.
29