Page 29 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 29

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

                  Ders kitabındaki örnekte görüldüğü üzere, öğrencilerden verilen hikayeyi çözümlemeleri istenirken 1. adımda
                  öğrencilerin beşer kişilik takımlar oluşturmaları, verilen görevlerden birini seçmeleri ve iş birliği içerisinde
                  davranmaları istenmiştir. Yine çalışma sonunda takımların iş birliği içerisinde bütüncül puanlama anahtarı ile
                  diğer grupların sunumlarını değerlendirmeleri istenmiştir. Böylelikle  SDB2.2 İş Birliği becerisinin gösterge-
                  lerinin öğrencilerde gözlemlenmesi desteklenmiştir.
                  2. adımda ise öğrencilerin takım çalışmalarını zamanı etkili kullanarak sunmaları istenmiştir. İş birliği içerisin-
                  de gerçekleştirdikleri çalışmalarını sunmaları aşamasında iletişim becerisinin bütün süreç bileşenleri işletilmek
                  istenmiştir. Kendi takım arkadaşları ve diğer takımların sunumlarını dinlerken “SDB2.1.SB1. Başkalarını etkin
                  şekilde dinlemek” süreç bileşeni, fikirlerini kendi takım arkadaşları ile paylaşırken ve diğer takımlara sunum
                  yaparken “SDB2.1.SB2. Duygu, düşünceleri ifade etmek, SDB2.1.SB3. Sözlü ya da sözsüz olarak etkileşim
                  sağlamak, SDB2.1.SB4. Grup iletişimine katılmak” süreç bileşenleri işe koşulmuştur.


                                                    KAYNAKÇA





                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak
                                     Metni. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İlkokul Matematik Dersi
                                     Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/

                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Matematik Dersi
                                     Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Fen Bilimleri Dersi Öğretim
                                     Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Hayat Bilgisi Dersi Öğretim
                                     Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaokul Matematik Dersi
                                     Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Türk Dili Ve
                                     Edebiyatı Dersi Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Kimya Dersi
                                     Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Biyoloji Dersi
                                     Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Coğrafya Dersi
                                     Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Felsefe Dersi
                                     Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Tarih Dersi
                                     Öğretim Programı. Https://Mufredat.Meb.Gov.Tr/
                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 9. WW Coğrafya Ders Kitabı
                              Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı
                                     Ders Kitabı
                              Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), 2021 Sosyal ve Duygusal
                                     Beceriler Araştırması Türkiye Ön Raporu, https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosya-
                                     lar/2021_09/07170836_No19_-_OECD_Sosyal_ve_Duygusal_Beceriler_Arastirma-
                                     si.pdf
                              Görsel Kaynakça
                              Kapak: https://tr.123rf.com/stok-foto%C4%9Fraf/50379187.html

                              (E.T.: 03.03.2024 E.S.: 15.30) görsel üzerinde düzenleme yapılmıştır.



                                                                                                                 29
   24   25   26   27   28   29