Page 28 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 28

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

               SDB2.2 İş Birliği becerilerinin işletilmesi hedeflenmiş olup Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabına aşağıdaki
                        3. Tema: Anlamın Yapı Taşları
               şekilde yansıtılmıştır:

                          Ders İçi Çalışma

                       Aşağıdaki çalışma basamaklarına göre Eskici adlı hikâyeyi çözümleyiniz.
                                                                                  Bütüncül Puanlama
                       a)
                                                                                     Anahtarı
                       b)                                                     -

                       c)                                                     -

                         Görev Çizelgesi
                         Takım lideri

                         Hikâye haritacısı


                                                                                             -
                                 Kişiler (Karakterler)                        Olay





                                     Zaman                                   Mekân





                                                          İleti




                                     Çatışma                           Anlatıcı ve Bakış Açısı



                         Ressam



                                                                                             -

                         Bağ kurucu





                          Karakter analizcisi

                          Hikâyedeki kahramanları daha yakından tanımak amacıyla merak uyandıran sorular hazırlayınız.
                          Bu soruların cevaplarını sınıf arkadaşlarınızla tartışarak kahramanların analizini yapınız.
                          Kahramanlar, davranış ve düşünceleriyle toplumun belli bir kesimini temsil eden ortak davranışlar mı
                          yoksa kendilerine has tutum ve davranışlar mı geliştirmiştir? Tespit ediniz.
                          Anlatıcı
                          Hikâyede neler olduğunu, olay sırasını bozmadan anlatıcıyı ve bakış açısını değiştirerek özetleyiniz.
                          Özetleme sırasında yazar-eser ilişkisini, eserin yazıldığı dönemin özelliklerini, dönem özelliklerinin
                          anlatıma ve metnin yapısına etkisini de belirleyiniz.
                       ç)  Takım çalışmanızı zamanı etkili kullanarak sınıfta sununuz.
                       d) Bütüncül puanlama anahtarı ile diğer takımların sunumlarını değerlendiriniz.


      28
   23   24   25   26   27   28   29