Page 28 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 28
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
SDB2.2 İş Birliği becerilerinin işletilmesi hedeflenmiş olup Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabına aşağıdaki
3. Tema: Anlamın Yapı Taşları
şekilde yansıtılmıştır:
Ders İçi Çalışma
Aşağıdaki çalışma basamaklarına göre Eskici adlı hikâyeyi çözümleyiniz.
Bütüncül Puanlama
a)
Anahtarı
b) -
c) -
Görev Çizelgesi
Takım lideri
Hikâye haritacısı
-
Kişiler (Karakterler) Olay
Zaman Mekân
İleti
Çatışma Anlatıcı ve Bakış Açısı
Ressam
-
Bağ kurucu
Karakter analizcisi
Hikâyedeki kahramanları daha yakından tanımak amacıyla merak uyandıran sorular hazırlayınız.
Bu soruların cevaplarını sınıf arkadaşlarınızla tartışarak kahramanların analizini yapınız.
Kahramanlar, davranış ve düşünceleriyle toplumun belli bir kesimini temsil eden ortak davranışlar mı
yoksa kendilerine has tutum ve davranışlar mı geliştirmiştir? Tespit ediniz.
Anlatıcı
Hikâyede neler olduğunu, olay sırasını bozmadan anlatıcıyı ve bakış açısını değiştirerek özetleyiniz.
Özetleme sırasında yazar-eser ilişkisini, eserin yazıldığı dönemin özelliklerini, dönem özelliklerinin
anlatıma ve metnin yapısına etkisini de belirleyiniz.
ç) Takım çalışmanızı zamanı etkili kullanarak sınıfta sununuz.
d) Bütüncül puanlama anahtarı ile diğer takımların sunumlarını değerlendiriniz.
28