Page 24 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 24

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

               geliştirilmesine yönelik öğrenme yaşantılarının tasarlandığı görülmektedir. Bu kapsamda öğrencilerden ilk
               olarak öğretmen tarafından dinletilen/izletilen radyo tiyatrosunda yer alan kişilere yönelik empati kurmaları;
               kişilerin duygu, düşünce ve bakış açılarını anlamaya yönelik bir tutum sergilemeleri ve sonrasında bu dene-
               yimlerine ilişkin tepkide bulunmaları istenmektedir. Devam eden öğrenme yaşantısında ise öğrencilerin dene-
               yimledikleri dinleme/izleme sürecine yönelik beğenilerini gerekçelendirmeleri beklenmektedir. Burada hem
               kendisinin hem de diğerlerinin duygu ve düşüncelerine ilişkin farkındalık oluşturma becerilerinin geliştirilmesi
               amaçlanmaktadır.


               SDB3.3. Sorumlu Karar Verme Becerisi

                  SÜREÇ BİLEŞENLERİ                             GÖSTERGELER

                                      SDB3.3.SB1.G1. Problemleri saptar.
                                      SDB3.3.SB1.G2. Problemleri önem düzeyine göre sınıflandırır.
                 SDB3.3.SB1.          SDB3.3.SB1.G3. Problemle ilişkili değişkenleri belirler.
                 Problemleri tanımlayıp   SDB3.3.SB1.G4. Problemler için alternatif çözümler üretir.
                 çözmek               SDB3.3.SB1.G5. Alternatif çözümler arasından uygun olanı belirler.
                                      SDB3.3.SB1.G6. Uygun çözümü uygular.
                                      SDB3.3.SB1.G7. Uygulanan çözümün etkililiğini değerlendirir.

                                      SDB3.3.SB2.G1. Eylemlerinin olası doğrudan sonuçlarını fark eder.
                 SDB3.3.SB2.          SDB3.3.SB2.G2. Eylemlerinin olası dolaylı sonuçlarını fark eder.
                 Eylemlerinin sonuçlarını   SDB3.3.SB2.G3. Olası sonuçları düşünerek eylemlerini düzenler.
                 öngörmek             SDB3.3.SB2.G4. Düzenlediği eylemlerinin sonuçlarını değerlendirir.
                                      SDB3.3.SB2.G5. Olumlu-olumsuz sonuçları görerek sorumluluk üstlenir.


                                      SDB3.3.SB3.G1. Konu, olay ya da durumla ilgili yargılarını temellendirir.
                 SDB3.3.SB3.          SDB3.3.SB3.G2. Ulaştığı yargıların dayanaklarını keşfeder.
                 Gerekçeli yargıda
                 bulunmak             SDB3.3.SB3.G3. Yargılarını düzenleyip gerekçelendirir.
                                      SDB3.3.SB3.G4. Gerekçeli yargılarının sonuçlarını değerlendirir.


                                      SDB3.3.SB4.G1. Kendi hakları ile başkalarının hakları arasında denge gözeterek kararlar alır.
                 SDB3.3.SB4.          SDB3.3.SB4.G2. Aldığı kararların sonuçlarını geçmiş ahlaki değerlendirmeler ve toplumsal
                 Alınan kararların ahlaki   normlarla ilişkilendirir.
                 olarak uygunluğunu   SDB3.3.SB4.G3. Kararlarının bireysel ve toplumsal açıdan etki alanlarını ve çıktılarını sorgular.
                 değerlendirmek       SDB3.3.SB4.G4. Kararlarının ahlaki sorumluluğunu üstlenir.
                                      SDB3.3.SB4.G5. Kararlarını ahlaki açıdan denetler.

                                      SDB3.3.SB5.G1. Düşüncelerinin olası olumlu ve olumsuz sonuçlarını inceler.
                                      SDB3.3.SB5.G2. Düşüncelerini başkalarının bakış  açılarını da göz önünde bulundurarak
                 SDB3.3.SB5.          değerlendirir.
                 Derinlemesine        SDB3.3.SB5.G3. Düşüncelerini açık fikirlilikle değerlendirir.
                 düşünmek
                                      SDB3.3.SB5.G4. Alternatif düşünce sistemlerini, varsayım ve çıkarımlarını ele alır.
                                      SDB3.3.SB5.G5. Gerektiğinde düşüncelerini değiştirir.





               Yukarıdaki tabloda verilen sorumlu karar verme becerisine ait süreç bileşenleri ve göstergeleri yer almakta-
               dır. Öğretim programlarından alınan örnekler incelendiğinde, kazandırılmak istenen sosyal-duygusal becerinin
               göstergesinin karşılığını ilgili çıktıda göreceklerdir. Aynı zamanda bu becerilerin öğrenme çıktıları ile ilişkili
               olarak diğer beceriler ve değerlerle bir hiyerarşi içerisinde öğrencilere verilmek istendiği gözlemlenecektir.









      24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29