Page 19 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 19

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                  Yukarıda verilen öğretim programı örneği 1. sınıf Hayat Bilgisi dersi Ben ve Okulum temasından alınmıştır.
                  Verilen bu örnekte öğrencilere sınıf ve okul ortamında kurallara uygun davranabilme ile ilgili bilişsel beceriler
                  kazandırılması temel hedeftir. Diğer yandan öğrencilerin sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin gelişimine de
                  katkı sağlamak amaçlanmaktadır. Bu çerçevede öğrenme hedeflerinin içerisinde SDB3.1. Uyum becerisi işe ko-
                  şulmuştur. Bu becerinin hedefinde örnekte olduğu üzere okula yeni başlayan 1. Sınıf öğrencisinin sınıf ve okul
                  kurallarını öğrenmesi gibi öğrencilerin yeni durumlarla etkili bir şekilde başa çıkmak için kaynaklar araması,
                  belirsiz durumlarda kendisine yardımcı olacak yeni yollar geliştirmesi ve bu durumlara uyum sağlamak için
                  gerekirse davranışlarında değişikliğe gitmesi gibi bazı alt beceriler kazandırılması hedeflenmektedir. Öğrenme
                  hedeflerinin içerisinde işe koşulan başka bir sosyal-duygusal öğrenme becerisi ise, SDB2.2. İş Birliği beceri-
                  sidir. Bu becerinin hedefinde ise, öğrencilerin arkadaşları ile ortaklıklar oluşturması, başkalarının kendinden
                  farklı düşündüğünü fark etmesi, düşünceler arasındaki ortaklıkları/uyuşmaları belirlemesi, alternatif fikirler
                  ortaya koyması ve son olarak farklı düşünceler üzerinde uzlaşmak için çözüm araması gibi bazı alt beceriler
                  kazandırılması hedeflenmektedir.




                  SDB3.1. Uyum Becerisi

                     SÜREÇ BİLEŞENLERİ                            GÖSTERGELER

                    SDB3.1.SB1.        SDB3.1.SB1.G1. Karşılaştığı yeni, belirsiz veya değişen durumları olumlu karşılar.
                    Yeni, değişen ve belirsiz   SDB3.1.SB1.G2. Yeni, belirsiz veya değişen durumların gerektirdiği değişim ihtiyacını fark eder.
                    durumları anlamak  SDB3.1.SB1.G3. Yeni, belirsiz veya değişen durumlarla kendi koşullarını karşılaştırır.


                    SDB3.1.SB2.        SDB3.1.SB2.G1. Değişimi gelişmek için bir fırsat olarak görür.
                    Yeni, değişen ve belirsiz   SDB3.1.SB2.G2. Yeni bakış açılarını ve konuları öğrenmeye isteklidir.
                    durumlar karşısında
                    değişime açık ve istekli   SDB3.1.SB2.G3. Yeni, belirsiz veya değişen durumlarda esnek bir tutum benimser.
                    olmak              SDB3.1.SB2.G4. Değişimin gerektirdiği adımları atmak için istekli davranır.

                    SDB3.1.SB3.        SDB3.1.SB3.G1. Yeni bir durumla karşılaştığında kendisine yardımcı olacak alternatif seçenekler üzerinde
                    Yeni, değişen ve belirsiz   düşünür.
                    durumlarla başa çıkmak   SDB3.1.SB3.G2. Yeni bir durum hakkında düşünme şeklini gözden geçirir.
                    için düşünce biçimini
                    ayarlamak          SDB3.1.SB3.G3. Gerektiğinde yeni bir durumda düşüncelerini veya beklentilerini ayarlar.

                    SDB3.1.SB4.
                    Yeni, değişen ve belirsiz   SDB3.1.SB4.G1. Yeni durumlarla etkili bir şekilde başa çıkmak için yardımcı olabilecek kaynaklar arar.
                    durumlarda davranış   SDB3.1.SB4.G2. Belirsiz durumlarda kendisine yardımcı olacak yeni yollar geliştirir.
                    veya eylemin doğasını,
                    seviyesini ve derecesini   SDB3.1.SB4.G3. Yeni bir durumla karşılaştığında uyum sağlamak için gerekirse davranışlarını değiştirir.
                    ayarlamak

                    SDB3.1.SB5.        SDB3.1.SB5.G1. Yeni, belirsiz veya değişen durumlar karşında ortaya çıkan duygularını fark eder.
                    Yeni, değişen ve belirsiz
                    bir çevreyle başarılı   SDB3.1.SB5.G2. Yeni, belirsiz veya değişen durumlarla başa çıkabilmek için olumsuz duygularını kontrol
                    bir şekilde etkileşime   eder.
                    geçmek için duygusal   SDB3.1.SB5.G3. Yeni, belirsiz veya değişen durumlarda kendisine yardımcı olması için olumlu duygulardan
                    tepkileri ayarlamak  yararlanır.


















                                                                                                                 19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24