Page 15 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 15

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                  SDB2.2. İş Birliği Becerisi
                     SÜREÇ BİLEŞENLERİ                             GÖSTERGELER

                                       SDB2.2.SB1.G1. İş birliği yapabileceği kişi ve grupları tespit eder.
                    SDB2.2.SB1.        SDB2.2.SB1.G2. Yapılacak iş birliği için uygun koşulları belirler.
                    Kişi ve gruplarla iş birliği
                    yapmak             SDB2.2.SB1.G3. Gerektiğinde kişi ve gruplarla ortaklıklar oluşturur.
                                       SDB2.2.SB1.G4. Sağlanan iş birliğinin çıktılarını değerlendirir.

                    SDB2.2.SB2.        SDB2.2.SB2.G1. Düşüncelerini tartışabileceği ortamları tespit eder.
                    Düşüncelerini      SDB2.2.SB2.G2. Uygun koşullar altında düşüncelerini başkalarıyla tartışır.
                    başkalarıyla tartışmak/  SDB2.2.SB2.G3. Tartışmaların kendi duygu, düşünce ve davranışlarına etkisini değerlendirir.
                    müzakere etmek     SDB2.2.SB2.G4. Tartışmaların başkalarına olan katkısını değerlendirir.

                                       SDB2.2.SB3.G1. Başkalarının kendisinden farklı düşündüğünü fark eder.
                                       SDB2.2.SB3.G2. Düşünceler arasındaki farklılıkları belirler.
                                       SDB2.2.SB3.G3. Düşünceler arasındaki ortaklıkları/uyuşmaları belirler.
                    SDB2.2.SB3.        SDB2.2.SB3.G4. Alternatif fikirler ortaya koyar.
                    Farklı düşünceler
                    üzerinde uzlaşma   SDB2.2.SB3.G5. Farklı düşünceler üzerinde uzlaşmak için çözüm arar.
                    sağlayıp ortaklıklar   SDB2.2.SB3.G6. Ortak çalışma sorumluluğu üstlenir.
                    kurmak             SDB2.2.SB3.G7. Gerektiğinde kendi görüş ve düşüncelerini farklı görüş ve düşünceleri dikkate alarak
                                       uyarlar.
                                       SDB2.2.SB3.G8. Farklı düşünceler üzerindeki bireysel katkılarını değerlendirir.
                                       SDB2.2.SB3.G9. Sağlanan uzlaşma ve kurulan ortaklığın çıktılarını değerlendirir.


                                       SDB2.2.SB4.G1. Yardımlaşma ve takım çalışmasının önemini fark eder.
                                       SDB2.2.SB4.G2. Ortak hedefler doğrultusunda takım oluşturur ya da var olan bir takıma dâhil olur.
                    SDB2.2.SB4.        SDB2.2.SB4.G3. Diğer üyelerle görev paylaşımı ya da birliği oluşturur.
                    Ekip (takım)       SDB2.2.SB4.G4. Diğer üyelerle yardımlaşır.
                    çalışması yapmak ve   SDB2.2.SB4.G5. Aldığı görevleri yerine getirerek takıma katkı sağlar.
                    yardımlaşmak       SDB2.2.SB4.G6. Takım ruhunu önemser.
                                       SDB2.2.SB4.G7. Takım üyeleri ile saygı ve güven bağları kurar.
                                       SDB2.2.SB4.G8. Takım çalışmasının kendine ve takımına katkılarını değerlendirir.

                                       SDB2.2.SB5.G1. Sosyal etkileşimlerin taraflar açısından çıktılarını sorgular.
                    SDB2.2.SB5.        SDB2.2.SB5.G2. Sosyal etkileşimler sonucu elde edilen çıktıları sınıflandırır.
                    Sosyal etkileşimlerle   SDB2.2.SB5.G3. Sosyal etkileşim çıktılarının eyleme dönüşmesi için plan yapar.
                    elde edilen çıktıları
                    eyleme dönüştürmek  SDB2.2.SB5.G4. Çıktılara dayalı olarak belirlediği eylem planını uygular.
                                       SDB2.2.SB5.G5. Ortaya çıkan eylemlerin sonuçlarını değerlendirir.


                  Örneklerde verilen benlik ve sosyal yaşam becerilerinin nasıl işletilebileceği, ilgili çıktıda hangi teknikler ve
                  yöntemin kullanılabileceği konusunda ayrıntılı olarak bilgi vermektedir. Yukarıdaki tabloda verilen iş birliği
                  sosyal yaşam becerisinin, süreç bileşenleri ve göstergeleri incelendiğinde benlik becerileri ve iletişim becerisi-
                  ni de kapsayan bir yapıda olduğu görülmektedir.
                   2.5.2.3.  Sosyal Farkındalık Becerisi (SDB2.3.)


                                        Farklı geçmiş, kültür ve şartlardan gelen kişiler de dâhil olmak üzere başkala-
                                        rının bakış açılarını anlama ve onlarla hemhâl olmayı ifade eder.
                                                            Süreç Bileşenleri

                    SDB2.3.             SDB2.3.SB1. Sosyal ipuçlarını dikkate almak
                    Sosyal Farkındalık  SDB2.3.SB2. Başkalarının duygularını, düşüncelerini ve bakış açılarını anlamak
                    Becerisi
                                        SDB2.3.SB3. Başkalarına karşı anlayış geliştirerek saygı göstermek

                                        SDB2.3.SB4. Toplumsal normlar hakkında bir anlayış geliştirmek



                                                                                                                 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20