Page 10 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 10

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI

               isimli ünitesinden alınmıştır. Örnek incelendiğinde SDB1.2 Kendini Düzenleme (Öz Düzenleme) becerisinin
               işe koşulduğu görülmektedir. İlgili öğrenme yaşantısı gerçekleştirilirken öğrencilerin kendi öğrenme durumla-
               rını geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmaları istenmektedir. Bu bağlamda merak ettikleri bir konu hakkında
               gruplar hâlinde tanımlamalar yapmaları beklenmektedir. Bununla beraber araştırdıkları/tanımladıkları prob-
               lemler ile ilgili sorular sormaları böylece kendi öğrenme durumlarını geliştirmek adına başka bir çalışma daha
               yapmaları sağlanmaktadır. Bunun yanı sıra elde ettikleri bilgileri sınıfla paylaşmaları sürecinde sosyal-duygu-
               sal becerilerden SDB2.2 İş birliği becerisini de kazanmaları beklenmektedir. Bu aşamada öğrenciler; konuyu
               araştırmak üzere oluşturulan gruplarda birbirleri ile iş birliği yapar, konuyu müzakere eder, farklı düşünceler
               üzerinde uzlaşma sağlayıp ortaklıklar kurar ve ekip çalışması yaparak yardımlaşırlar.



               SDB1.2. Kendini Düzenleme (Öz Düzenleme Becerisi)

                  SÜREÇ BİLEŞENLERİ                             GÖSTERGELER

                                     SDB1.2.SB1.G1. İhtiyaçlarının olduğunu fark eder.
                                     SDB1.2.SB1.G2. İhtiyaçlarını tanımlar.
                 SDB1.2.SB1.         SDB1.2.SB1.G3. İhtiyaçlarına yönelik hedeflerini tanımlar.
                 İhtiyaçlarını karşılamaya
                 yönelik hedef belirlemek  SDB1.2.SB1.G4. Hedeflerine ulaşmayı etkileyen çevresel etmenleri belirler.
                                     SDB1.2.SB1.G5. Hedeflerine uygun planlama yapar.
                                     SDB1.2.SB1.G6. Hedeflerini planlarken esnek davranır.

                                     SDB1.2.SB2.G1. Hedeflerini gerçekleştirmek için motivasyonun gerekli bir içsel güç olduğunu anlar.
                                     SDB1.2.SB2.G2. Motivasyon kaynaklarını tanımlar.
                                     SDB1.2.SB2.G3. İçsel ve dışsal motivasyon kaynaklarını ayırt eder.
                 SDB1.2.SB2.         SDB1.2.SB2.G4. Bir eyleme başlamadan önce dikkatini etkileyebilecek etkenleri belirler.
                 Motivasyonunu
                 ayarlamak           SDB1.2.SB2.G5. Bir eylemi gerçekleştirirken dikkatini olumsuz etkileyen faktörleri kontrol eder.
                                     SDB1.2.SB2.G6. Hedefleriyle ilgili çalışmalar yapmak için gerekli araç gereçleri temin eder.
                                     SDB1.2.SB2.G7. Hedefleriyle ilgili çalışmalar yapmak için gereken düzeyde risk alır.
                                     SDB1.2.SB2.G8. Hedefe ulaşma sürecinde başarı sağladığı durumlarda kendisini ödüllendirir.

                                     SDB1.2.SB3.G1. Bir hedef için eylemde bulunurken gerektiğinde mevcut duygu, düşünce ve davranışları
                                     üzerinde uyarlamalar yapar.
                 SDB1.2.SB3.         SDB1.2.SB3.G2. Hedefe yönelik olarak yapması gereken iş veya eylemleri ertelemekten kaçınır.
                 Bir hedefi          SDB1.2.SB3.G3. Hedefleriyle ilgili iş veya eylemleri pratikte uygular.
                 gerçekleştirebilmek için   SDB1.2.SB3.G4. İş veya eylemleri gerçekleştirirken olumlu bakış açısını korur.
                 kendi duygu, düşünce ve
                 davranışlarını izlemek ve   SDB1.2.SB3.G5. Hedefleriyle ilgili ortaya çıkan fırsatları değerlendirir.
                 yönetmek            SDB1.2.SB3.G6. Hedefe yönelik ve olumlu sonuçlar doğuran duygu, düşünce ve davranışları tekrar eder.
                                     SDB1.2.SB3.G7. Hedefe yönelik olmayan ve olumsuz sonuçlar doğuran duygu, düşünce ve davranışları
                                     terk eder.

                                     SDB1.2.SB4.G1. Davranışlarının olası doğrudan sonuçlarını fark eder.
                                     SDB1.2.SB4.G2. Davranışlarının olası dolaylı sonuçlarını fark eder.
                                     SDB1.2.SB4.G3. Olası sonuçları düşünerek davranışlarını uyarlar.
                 SDB1.2.SB4.
                 Bir hedefi          SDB1.2.SB4.G4. Uyarladığı eylemlerinin sonuçlarını değerlendirir.
                 gerçekleştirebilme   SDB1.2.SB4.G5. Hedefe yönelik olmayan davranışlarını ayırt eder.
                 sürecinde kendini   SDB1.2.SB4.G6. Hedefe ulaşma sürecinde problem yaşanması durumunda hedefe yönelik alternatif
                 değerlendirmek      davranışlar belirler.
                                     SDB1.2.SB4.G7. Belirlediği alternatif davranışların sonuçlarını değerlendirir.
                                     SDB1.2.SB4.G8. Hedefe yönelik duygu, düşünce ve davranışları sonucunda elde ettiği olumlu-olumsuz
                                     çıktıları ayırt eder.

                                     SDB1.2.SB5.G1. Konu/kavram veya bilgileri öğrenmek için seçtiği öğrenme stratejisi üzerinden pratik
                 SDB1.2.SB5.         yapar.
                 Kendi öğrenme       SDB1.2.SB5.G2. Seçtiği strateji/yöntem veya teknikleri kullanırken güçlük çektiği noktaları ortadan
                 durumunu geliştirmeye   kaldırmak için çözüm önerileri geliştirir.
                 yönelik  çalışmalar   SDB1.2.SB5.G3. Seçtiği strateji/yöntem veya teknikleri kullanırken esnek olur.
                 yapmak              SDB1.2.SB5.G4. Seçtiği strateji/yöntem veya teknikleri kullanırken faydalı olmayanları kullanmaktan
                                     vazgeçer.




      10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15