Page 3 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 3

İÇİNDEKİLER











                   6.1. FARKLILAŞTIRMA NEDİR?                                                           4

                   6.2. FARKLILAŞTIRMANIN ÖĞELERİ                                                       6
                           6.2.1. Farklılaştırma Sürecinde Sınıfta Karşılaşılabilecek Öğrenme Farklılıkları  7
                       6.2.2. Farklılaştırma Yapılabilecek Program Ögeleri:                             7

                      6.2.3. Farklılaştırılmış Öğretimin Temel İlkeleri ve Özellikleri                  8
                      6.2.4. Farklılaştırılmış Sınıf İklimi Oluşturma                                  10

                   6.3. FARKLILAŞTIRMA NASIL YAPILIR?                                                   13
                      6.3.1. Farklılaştırmanın Planlanması                                              13
                      6.3.2. İçerik Farklılaştırma                                                     21

                                    6.3.2.1. Hazır Bulunuşluğa Göre İçeriği Farklılaştırma             22
                                     6.3.2.2. İlgiye Göre İçeriği Farklılaştırma                       22

                                     6.3.2.3.Öğrenme Profiline Göre İçeriği Farklılaştırma             22
                      6.3.3. Süreç Farklılaştırma                                                      22
                      6.3.4. Ürün Farklılaştırma                                                       27

                   6.4. TÜRKİYE MAARİF MODELİNE GÖRE FARKLILAŞTIRMA                                    30
                      6.4.1. Zenginleştirme                                                            30
                                  6.4.1.1. İçeriğe Dayalı Zenginleştirme                               32

                                  6.4.1.2. Sürece Dayalı Zenginleştirme                                32

                                  6.4.1.3. Ürüne Dayalı Zenginleştirme                                 33

                      6.4.2. Destekleme                                                                33
                                    6.4.2.1. Desteklenmeye İhtiyacı Olan Öğrenciler                    33

                                    6.4.2.2. Desteklenmeye İhtiyacı Olan Öğrencilere Yönelik Stratejiler     34

                                    6.4.2.3. Desteklenmeye için Stratejiler                            36
                      6.4.3. Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri                                    36

                      6.4.4. Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinden Farklılaştırma Örnekleri                39
   1   2   3   4   5   6   7   8