Page 3 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 3
İÇİNDEKİLER
6.1. FARKLILAŞTIRMA NEDİR? 4
6.2. FARKLILAŞTIRMANIN ÖĞELERİ 6
6.2.1. Farklılaştırma Sürecinde Sınıfta Karşılaşılabilecek Öğrenme Farklılıkları 7
6.2.2. Farklılaştırma Yapılabilecek Program Ögeleri: 7
6.2.3. Farklılaştırılmış Öğretimin Temel İlkeleri ve Özellikleri 8
6.2.4. Farklılaştırılmış Sınıf İklimi Oluşturma 10
6.3. FARKLILAŞTIRMA NASIL YAPILIR? 13
6.3.1. Farklılaştırmanın Planlanması 13
6.3.2. İçerik Farklılaştırma 21
6.3.2.1. Hazır Bulunuşluğa Göre İçeriği Farklılaştırma 22
6.3.2.2. İlgiye Göre İçeriği Farklılaştırma 22
6.3.2.3.Öğrenme Profiline Göre İçeriği Farklılaştırma 22
6.3.3. Süreç Farklılaştırma 22
6.3.4. Ürün Farklılaştırma 27
6.4. TÜRKİYE MAARİF MODELİNE GÖRE FARKLILAŞTIRMA 30
6.4.1. Zenginleştirme 30
6.4.1.1. İçeriğe Dayalı Zenginleştirme 32
6.4.1.2. Sürece Dayalı Zenginleştirme 32
6.4.1.3. Ürüne Dayalı Zenginleştirme 33
6.4.2. Destekleme 33
6.4.2.1. Desteklenmeye İhtiyacı Olan Öğrenciler 33
6.4.2.2. Desteklenmeye İhtiyacı Olan Öğrencilere Yönelik Stratejiler 34
6.4.2.3. Desteklenmeye için Stratejiler 36
6.4.3. Öğrenme için Evrensel Tasarım İlkeleri 36
6.4.4. Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinden Farklılaştırma Örnekleri 39