Page 7 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 7

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                  matematikteki  gelişimini  de  takip  etmelidir.  Öğrencinin  ihtiyacına  göre  başarı  seviyesi  arttığında  onu  zor
                  görevler verdiği gruba dâhil edebilmelidir. Bunun için de öğretmenin tüm öğrencileri ve öğretim sürecini
                  sürekli değerlendirmesi ve her değişim için yeniden uyarlamalar yapabilmesi gerekir ki sürekli değerlendirme
                  ve uyarlama, farklılaştırmanın 3. ilkesidir.

                  Öğretmen farklılaştırmayı çeşitli öğretim ve sınıf yönetimi stratejilerini kullanarak yapar.

                  Farklılaştırma,  bir  sınıftaki  çeşitli  öğrenme  farklılıklarına  uygun  şekilde  yanıt  vermeye  çalışır.  Öğretmen,
                  farklılaştırmayı çeşitli öğretim ve sınıf yönetimi stratejilerini kullanarak yapabilir. Hazır bulunuşluk, öğrenme
                  profili ve ilgi, öğrencilerin öğrenen olarak nasıl değiştiğini anlama ihtiyacımızı vurgulamak için kullanılmaktadır.


                  6.2.1. Farklılaştırma Sürecinde Sınıfta Karşılaşılabilecek Öğrenme Farklılıkları:
                    •  Hazır  bulunuşluk;  öğrencilerin  öğrenme  deneyiminin  başlangıcında  sergiledikleri  bilgi,  kavram  ve
                       becerilerdir. Hazır bulunuşluk, bir öğrencinin bilgi ya da beceriyi kazanma sürecinin başındaki düzeyidir.

                    •  İlgi alanları; öğrencilerin kişisel olarak ilgilendikleri konular, sorunlar ve süreçlerdir. İlgi dendiğinde
                       bir öğrencinin belirli bir konuya ya da beceriye yönelik geliştirdiği yakınlık, merak ya da tutku anlaşılır.

                    •  Öğrenme  profili,  öğrencilerin  duyguları,  kültürleri,  modalite  tercihleri  ve  öğrenmeyi  etkileyen
                       zekâlarının birleşimidir. Öğrenme profili, bize sunulan bilgileri nasıl öğrendiğimizi gösterir.

                  6.2.2. Farklılaştırma Yapılabilecek Program Ögeleri:

                    •  İçerik,  öğretmenin  öğrencilerine  öğretmek  istediği  bilgiler  ve  bunu  gerçekleştirmek  için  kullandığı
                       malzeme ve mekanizmalardır.

                    •  Süreç, öğrencilerin temel bilgi ve fikirleri anlamak için ana becerileri kullanmalarını sağlamak amacıyla
                       tasarlanmış etkinlikler anlamına gelir.
                    •  Ürün,  öğrencilerin  öğrendiklerini  sergiledikleri  ve  öğrenirken  kullandıkları  araçların  tümüne  verilen
                       addır.

                  Yukarıda sırasıyla açıklanan program ögeleri ve öğrenme farklılıkları "farklılaştırma ögeleri" olarak adlandırılır.







                                    İÇERİK                 SÜREÇ                 ÜRÜN















                                     HAZIR                                     ÖĞRENME
                                  BULUNUŞLUK                 İLGİ                PROFİLİ





                                                    İnfografik: Farklılaştırılma Ögeleri




                                                                                                                  7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12