Page 9 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 9
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Tablo 2: Farklılaştırılmanın Unsurları
Farklılaştırılmış
Farklılaştırılmış öğretim ne
öğretim şunları Farklılaştırılmış öğretim nedir? değildir?
içerir:
Öğretimsel kararları belirlemek için
Öğrenci
öğrencilerin hazır bulunuşlukları analiz Öğrenciler etiketlenir.
farklılıkları
edilir.
Öğretim hedeflerine göre ve öğrencilerin
Öğretimsel Öncelikli olarak tüm sınıfa eğitim
ihtiyaçlarına yanıt olarak öğrenciler esnek
gruplamalar verilir.
bir şekilde gruplandırılır.
Materyaller ve Birden fazla seviyede ve türde öğrenme Sınıf düzeyinde ağırlıklı olarak tek bir
metinler materyali sunulur. metin kullanılır.
Genel olarak tüm öğrencilerin
Öğrenmenin etkili yollarını sunmak için
Öğrenme ödevleri tamamlaması için aynı öğrenme görevi
öğrenme deneyimleri farklılaştırılır.
verilir.
Öğrenme motivasyonlarını artırmak
Öğrencilerin ilgi ve bireysel potansiyeli en üst düzeye Program önceden belirlendiği için ilgi
alanları çıkarmak için öğrencilerin ilgi alanları alanları daha az değerlendirilir.
sürece dâhil edilir.
Öğretim kararlarına rehberlik etmek
Ağırlıklı olarak not defterinde notlar
Ölçme ve ve öğrencilerin öğrenme hedeflerine
veya testlerde puanlar üretmek için
değerlendirme odaklanmak iiçin öğrenci çok yönlü ve
değerlendirmeler yapılır.
sürekli değerlendirilir.
Öğrencilerin kişisel başarıları ve
eğitimlerine başladıkları noktadaki En yüksek notlara ve başarılara sahip
Mükemmellik
seviyelerine göre bireysel gelişimlerini öğrenciler belirlenir.
yansıtır.
Farklılaştırılmış öğretim standartları Standartlar, ayrı öğrenme bileşenleri
Standartlar
programla bütünleştirilerek verilir. olarak öğretilir.
Öğretmenlerin öğrencilerin öğrenmesini
kolaylaştırması ve onlara koçluk yapması Program yalnızca metinlerde
Öğretmenlerin
sağlanır. Tüm öğrencilerin öğrenmede tasarlandığı şekilde sunularak doğrudan
rolleri
başarılı olması için yollar aramak üzere öğretim sağlanır.
öğretimi özelleştirir.
Öğrencilerin özelliklerine bakılmaksızın
Öğrencilerin öğrenmeye, üretmeye ve sınıf düzeyindeki programa dâhil
Öğrencilerin
kendi öğrenmelerini değerlendirmeye aktif edilmek üzere tasarlanmış öğrenme
rolleri
olarak katılmaları sağlanır. görevlerini itaatkar bir şekilde
tamamlamaları beklenir.
9