Page 9 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 9

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                  Tablo 2: Farklılaştırılmanın Unsurları
                   Farklılaştırılmış
                                                                            Farklılaştırılmış öğretim ne
                    öğretim şunları    Farklılaştırılmış öğretim nedir?              değildir?
                        içerir:
                                     Öğretimsel kararları belirlemek için
                   Öğrenci
                                     öğrencilerin hazır bulunuşlukları analiz   Öğrenciler etiketlenir.
                   farklılıkları
                                     edilir.
                                     Öğretim hedeflerine göre ve öğrencilerin
                   Öğretimsel                                           Öncelikli olarak tüm sınıfa eğitim
                                     ihtiyaçlarına yanıt olarak öğrenciler esnek
                   gruplamalar                                          verilir.
                                     bir şekilde gruplandırılır.
                   Materyaller ve    Birden fazla seviyede ve türde öğrenme   Sınıf düzeyinde ağırlıklı olarak tek bir
                   metinler          materyali sunulur.                 metin kullanılır.

                                                                        Genel olarak tüm öğrencilerin
                                     Öğrenmenin etkili yollarını sunmak için
                   Öğrenme ödevleri                                     tamamlaması için aynı öğrenme görevi
                                     öğrenme deneyimleri farklılaştırılır.
                                                                        verilir.
                                     Öğrenme motivasyonlarını artırmak
                   Öğrencilerin ilgi   ve bireysel potansiyeli en üst düzeye   Program önceden belirlendiği için ilgi
                   alanları          çıkarmak için öğrencilerin ilgi alanları   alanları daha az değerlendirilir.
                                     sürece dâhil edilir.
                                     Öğretim kararlarına rehberlik etmek
                                                                        Ağırlıklı olarak not defterinde notlar
                   Ölçme ve          ve öğrencilerin öğrenme hedeflerine
                                                                        veya testlerde puanlar üretmek için
                   değerlendirme     odaklanmak iiçin öğrenci çok yönlü ve
                                                                        değerlendirmeler yapılır.
                                     sürekli değerlendirilir.
                                     Öğrencilerin kişisel başarıları ve
                                     eğitimlerine başladıkları noktadaki   En yüksek notlara ve başarılara sahip
                   Mükemmellik
                                     seviyelerine göre bireysel gelişimlerini   öğrenciler belirlenir.
                                     yansıtır.
                                     Farklılaştırılmış öğretim standartları   Standartlar, ayrı öğrenme bileşenleri
                   Standartlar
                                     programla bütünleştirilerek verilir.   olarak öğretilir.

                                     Öğretmenlerin öğrencilerin öğrenmesini
                                     kolaylaştırması ve onlara koçluk yapması   Program yalnızca metinlerde
                   Öğretmenlerin
                                     sağlanır. Tüm öğrencilerin öğrenmede   tasarlandığı şekilde sunularak doğrudan
                   rolleri
                                     başarılı olması için yollar aramak üzere   öğretim sağlanır.
                                     öğretimi özelleştirir.
                                                                        Öğrencilerin özelliklerine bakılmaksızın
                                     Öğrencilerin öğrenmeye, üretmeye ve   sınıf düzeyindeki programa dâhil
                   Öğrencilerin
                                     kendi öğrenmelerini değerlendirmeye aktif  edilmek üzere tasarlanmış öğrenme
                   rolleri
                                     olarak katılmaları sağlanır.       görevlerini itaatkar bir şekilde
                                                                        tamamlamaları beklenir.

















                                                                                                                  9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14