Page 14 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 14
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
•
•
•
•
•
•
•
•
17
Örnek: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi
Birinci Ünite: Modern Türk Devleti’nin Doğuşu
Adım 2: Öğrencilerin anlama düzeylerini farklılaştırın.
Ön değerlendirme, bir sonraki öğrenme sürecindeki kavram ve becerilere hâkim olan öğrencileri belirler.
Bunun için de yedek görevler gereklidir. Bu görevlerin kişisel olarak ilgili, ilginç ve canlı öğrenme olasılıkları
içermesinde fayda vardır. Öğrenciler ilgi alanlarına göre ürün ve süreç seçimleri yaparken öğretmenin
kolaylaştırıcılığından faydalanırlar. Belirlenen anahtar kavramlar, ilkeler, sorular ve sonuçlar dâhilinde
öğrencilerin anlayış düzeyleri farklılaştırılır. Öğrencilerin farklı ihtiyaçları, yetenekleri, güçlü yönleri ve ilgi
alanları göz önüne alındığında öğrenciler, her temada/ünitede farklı seviyelerde bilgi ve beceri edineceklerdir.
Tüm öğrencilerin kavramları anlaması gerekirken öğrencilerin en uygun şekilde öğrenecekleri seviyeyi
karşılamak için kavramların öğretildiği içeriği bireyselleştirmek genellikle gereklidir. Tüm öğrencilerin
öğrenebileceği inancına bağlı kalmakla birlikte, farklılaştırılmış öğretim ve öğrenme, tüm öğrencilerin aynı
miktarda içerik öğrenmesi gerekmeyeceğini önesürer.
•
•
•
14 •
•
15
•
•
•
17