Page 14 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 14

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI














                                 •
                                 •
                                 •

                                 •
                                 •



                                 •
                                 •

                                 •




                                                                                                      17




                             Örnek: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi
                             Birinci Ünite: Modern Türk Devleti’nin Doğuşu










               Adım 2: Öğrencilerin anlama düzeylerini farklılaştırın.

               Ön  değerlendirme,  bir  sonraki  öğrenme  sürecindeki  kavram  ve  becerilere  hâkim  olan  öğrencileri  belirler.
               Bunun için de yedek görevler gereklidir. Bu görevlerin kişisel olarak ilgili, ilginç ve canlı öğrenme olasılıkları
               içermesinde  fayda  vardır.  Öğrenciler  ilgi  alanlarına  göre  ürün  ve  süreç  seçimleri  yaparken  öğretmenin
               kolaylaştırıcılığından  faydalanırlar.  Belirlenen  anahtar  kavramlar,  ilkeler,  sorular  ve  sonuçlar  dâhilinde
               öğrencilerin anlayış düzeyleri farklılaştırılır. Öğrencilerin farklı ihtiyaçları, yetenekleri, güçlü yönleri ve ilgi
               alanları göz önüne alındığında öğrenciler, her temada/ünitede farklı seviyelerde bilgi ve beceri edineceklerdir.
               Tüm  öğrencilerin  kavramları  anlaması  gerekirken  öğrencilerin  en  uygun  şekilde  öğrenecekleri  seviyeyi
               karşılamak  için  kavramların  öğretildiği  içeriği  bireyselleştirmek  genellikle  gereklidir.  Tüm  öğrencilerin
               öğrenebileceği inancına bağlı kalmakla birlikte, farklılaştırılmış öğretim ve öğrenme, tüm öğrencilerin aynı
               miktarda içerik öğrenmesi gerekmeyeceğini önesürer.










                                     •
                                     •
                                     •
      14                             •
                                     •
                                                                                                15

                                     •

                                     •

                                     •




                                                                                                          17
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19