Page 18 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 18
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
Örnek: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi
Birinci Ünite: Modern Türk Devleti’nin Doğuşu
Öğrenme Çıktısı: İTA.12.1.1. Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik
özelliklerinin oluşmasında etkili olan unsurları çözümleyebilme
Adım 6: Ürün seçeneklerini, biçimlendirici ve özetleyici değerlendirmeleri seçin.
Bir ünite/tema, bazı öğrenci ürünleriyle sonuçlanmalıdır. Bir kez daha öğrencilerin ihtiyaçları, ilgi alanları,
yetenekleri ve deneyimleri, öğrencilerin öğrenmelerini başarılı bir şekilde uygulamalarını ve bütünleştirmelerini
kolaylaştıracak ürünleri ve sonuçları belirleyecektir. Öğrencileri ünitedeki/temadaki öğrenmelerini uygulamaya,
bilgi ve becerileri önceki bilgi ve deneyimleriyle bütünleştirmeye teşvik edecek ürün seçenekleri belirleyin..
Ünitedeki/temadaki bilgi ve beceriler ile önceki bilgi ve deneyimleri karşılaştırın. Aşağıdaki sorular bu adımda
yardımcı olabilir:
• Öğrencilerden temel kavramlar, yol gösterici ilkeler veya temel sorularla ilgili olarak öğrendiklerini
göstermelerine olanak tanıyacak hangi ürünleri bekliyorsunuz?
• Öğrendiklerini göstermek için öğrencileri güçlü yönlerini geliştirmeye teşvik edecek hangi seçenekler
oluşturulabilir?
• Öğrencinin ürün seçimi yapmasına nasıl fırsat verilebilir?
• Öğrenciler öğrendiklerini en iyi nasıl paylaşabilir?
Farklılaştırılmış sınıfta değerlendirme sadece ders sonunda yapılmaz. Öğrencinin bir tema boyunca nasıl
performans gösterdiğine odaklanılır. Değerlendirme sürekli ve tanısaldır. Değerlendirme; her gün öğrencilerin
belirli fikir ve becerileri öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeyleri, ilgi alanları ve öğrenme profilleri hakkında
bilgi almak için yapılır. Değerlendirme için küçük grup ya da sınıf tartışmaları, öğrenme günlüğü, portfolyo
çalışmaları, ders sonu öğrenme etkinlikleri, bireysel beceri listeleri, ön sınavlar, ödevler ya da bireysel ilgi
18 anketleri işe yarar.
Bir öğrencinin en iyi nasıl öğrendiğini zaten temanın başında ele alan biçimlendirici değerlendirme, öğrencinin
konu hakkında hâlihazırda ne bildiğini anlamada öğretmene yardımcı olabilir. Hem öğrencilere hem de
18