Page 18 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 18

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI





























                            Örnek: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi
                            Birinci Ünite: Modern Türk Devleti’nin Doğuşu
                            Öğrenme Çıktısı: İTA.12.1.1. Mustafa Kemal Paşa’nın kişilik
                            özelliklerinin oluşmasında etkili olan unsurları çözümleyebilme






               Adım 6: Ürün seçeneklerini, biçimlendirici ve özetleyici değerlendirmeleri seçin.
               Bir ünite/tema, bazı öğrenci ürünleriyle sonuçlanmalıdır. Bir kez daha öğrencilerin ihtiyaçları, ilgi alanları,
               yetenekleri ve deneyimleri, öğrencilerin öğrenmelerini başarılı bir şekilde uygulamalarını ve bütünleştirmelerini
               kolaylaştıracak ürünleri ve sonuçları belirleyecektir. Öğrencileri ünitedeki/temadaki öğrenmelerini uygulamaya,
               bilgi ve becerileri önceki bilgi ve deneyimleriyle bütünleştirmeye teşvik edecek ürün seçenekleri belirleyin..
               Ünitedeki/temadaki bilgi ve beceriler ile önceki bilgi ve deneyimleri karşılaştırın. Aşağıdaki sorular bu adımda
               yardımcı olabilir:

                 •  Öğrencilerden  temel  kavramlar,  yol  gösterici  ilkeler  veya  temel  sorularla  ilgili  olarak  öğrendiklerini
                    göstermelerine olanak tanıyacak hangi ürünleri bekliyorsunuz?

                 •  Öğrendiklerini göstermek için öğrencileri güçlü yönlerini geliştirmeye teşvik edecek hangi seçenekler
                    oluşturulabilir?

                 •  Öğrencinin ürün seçimi yapmasına nasıl fırsat verilebilir?
                 •  Öğrenciler öğrendiklerini en iyi nasıl paylaşabilir?


               Farklılaştırılmış  sınıfta  değerlendirme  sadece  ders  sonunda  yapılmaz.  Öğrencinin  bir  tema  boyunca  nasıl
               performans gösterdiğine odaklanılır. Değerlendirme sürekli ve tanısaldır. Değerlendirme; her gün öğrencilerin
               belirli fikir ve becerileri öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeyleri, ilgi alanları ve öğrenme profilleri hakkında
               bilgi almak için yapılır. Değerlendirme için küçük grup ya da sınıf tartışmaları, öğrenme günlüğü, portfolyo
               çalışmaları, ders sonu öğrenme etkinlikleri, bireysel beceri listeleri, ön sınavlar, ödevler ya da bireysel ilgi
       18      anketleri işe yarar.


               Bir öğrencinin en iyi nasıl öğrendiğini zaten temanın başında ele alan biçimlendirici değerlendirme, öğrencinin
               konu  hakkında  hâlihazırda  ne  bildiğini  anlamada  öğretmene  yardımcı  olabilir.  Hem  öğrencilere  hem  de





      18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23