Page 15 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 15

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                    •  Tüm öğrencilerin öğrenmesini istediğim temel kavramlar, ilgili uygulamalar, temel genellemeler ve
                       kritik beceriler göz önüne alındığında daha ileri gitmeye hazır olan öğrenciler için bilgi ve becerileri
                       nasıl genişletebilirim?

                    •  Daha temel bir seviyeye ihtiyaç duyan öğrencilerin de temel kavramları öğrenmek için zenginleştirici
                       fırsatlar elde etmelerini nasıl sağlayabilirim?



                     Bu ön değerlendirmeler yapıldıktan sonra sınıfta daha ileri seviye olan öğrencilerle daha temel seviye
                     öğrenime ihtiyaç duyan öğrenciler belirlenir. Sınıfta desteklemeye ihtiyaç duyan öğrenciler temel
                     kabullere uymuyorsa temel bilgilerle ilgili öğretimsel süreçler işletilir. İleri düzeyde olan öğrenciler
                     için de içerik derinleştirme ve karmaşıklaştırma planlanır.


















                                        •
                                        •
                                        •
                                        •
                                        •


                                        •

                                        •
                                        •




                                                                                                         17
                                    Örnek: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi
                                    Birinci Ünite: Modern Türk Devleti’nin Doğuşu








                  Adım 3: Hangi becerilerin önemli olduğunu belirleyin.

                  Öğrencilerin öğrenmesi, gözden geçirmesi ve uygulaması için hangi becerilerin önemli olduğunu belirleyin.
                  BÖğretmenler,  bir  temayı/üniteyi  tasarlarken  genellikle  ikili  bir  odağı  akıllarında  tutarlar.  Her  tema,  bir
                  içerik odağının yanı sıra bir beceri odağı da içerir. Örneğin öğrenciler, tarih dersinde Eski Çağ medeniyetleri
                  hakkında bilgi edinmenin yanı sıra çeşitli araştırma becerilerini ve özetleme becerilerini gözden geçirme ve
                  uygulama fırsatlarına sahip olacaktır. Becerileri uygulamak ve genelleştirmek için tekrarlanan uygulamalara
                  ihtiyaç duyan öğrencilerde bu adıma dikkat etmek özellikle önemlidir.




                                                                                                                 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20