Page 15 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 15
TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI
• Tüm öğrencilerin öğrenmesini istediğim temel kavramlar, ilgili uygulamalar, temel genellemeler ve
kritik beceriler göz önüne alındığında daha ileri gitmeye hazır olan öğrenciler için bilgi ve becerileri
nasıl genişletebilirim?
• Daha temel bir seviyeye ihtiyaç duyan öğrencilerin de temel kavramları öğrenmek için zenginleştirici
fırsatlar elde etmelerini nasıl sağlayabilirim?
Bu ön değerlendirmeler yapıldıktan sonra sınıfta daha ileri seviye olan öğrencilerle daha temel seviye
öğrenime ihtiyaç duyan öğrenciler belirlenir. Sınıfta desteklemeye ihtiyaç duyan öğrenciler temel
kabullere uymuyorsa temel bilgilerle ilgili öğretimsel süreçler işletilir. İleri düzeyde olan öğrenciler
için de içerik derinleştirme ve karmaşıklaştırma planlanır.
•
•
•
•
•
•
•
•
17
Örnek: T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi
Birinci Ünite: Modern Türk Devleti’nin Doğuşu
Adım 3: Hangi becerilerin önemli olduğunu belirleyin.
Öğrencilerin öğrenmesi, gözden geçirmesi ve uygulaması için hangi becerilerin önemli olduğunu belirleyin.
BÖğretmenler, bir temayı/üniteyi tasarlarken genellikle ikili bir odağı akıllarında tutarlar. Her tema, bir
içerik odağının yanı sıra bir beceri odağı da içerir. Örneğin öğrenciler, tarih dersinde Eski Çağ medeniyetleri
hakkında bilgi edinmenin yanı sıra çeşitli araştırma becerilerini ve özetleme becerilerini gözden geçirme ve
uygulama fırsatlarına sahip olacaktır. Becerileri uygulamak ve genelleştirmek için tekrarlanan uygulamalara
ihtiyaç duyan öğrencilerde bu adıma dikkat etmek özellikle önemlidir.
15