Page 5 - Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Okuryazarlığı Öğretmen Kılavuz Kitabı
P. 5

TÜRKIYE YÜZYILI MAARIF MODELI ÖĞRETIM PROGRAMLARI


                                                               Öğrenciler, genellikle ilgi alanlarına göre tercihler
                   Öğrencilerin ilgi alanları nadiren hesaba katılır.
                                                               yapmaya yönlendirilir.

                   Öğrenme profiliyle ilgili pek fazla seçenek göz   Farklı öğrenme profilleri için birçok seçenek vardır.
                   önünde bulundurulmaz.

                   Toplu sınıf öğretimi hâkimdir.              Tek tip ders anlatma düzeniyle sınırlı kalınmaz.

                   Öğretim süreci, konu metinlerini ve programı takip   Öğretimi öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri,
                   eder.                                       ilgi alanları ve öğrenme profilleri şekillendirir.

                                                               Temel kavrayışları ve ilkeleri anlamada ana
                   Bilgilerin ve becerilerin bağlam dışı öğrenilmesi,   becerilerin kullanılması, öğrenmenin merkezinde
                   öğrenmenin merkezinde yer alır.
                                                               yer alır.
                   Tipik olarak tek seçenekli ev ödevleri verilir.   Genellikle çok seçenekli ev ödevlerine başvurulur.

                                                               Zaman, öğrencilerin gereksinimlerine göre esnek bir
                   Zaman kullanımı esnek değildir.
                                                               biçimde kullanılır.
                   Tek bir konu metni derse hâkimdir.          Çok sayıda malzeme hazırda bulunur.

                                                               Her zaman fikirler ve olaylarla ilgili çok sayıda
                   Olaylar ve fikirler için tek bir yorum aranabilir.
                                                               bakış açısı aranır.

                                                               Ögretmen, öğrencilerinin kendi kendilerine öğrenme
                   Ögrenci davranışını öğretmen yönlendirir.
                                                               becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
                                                               Öğrenciler, arkadaşlarının ve öğretmenin sorunları
                   Sorunları öğretmen çözer.
                                                               çözmesine yardımcı olur.
                   Öğretmen not verirken tüm sınıfa yönelik standartlar  Öğrenciler, hem sınıf hedeflerini hem de bireysel
                   oluşturur.                                  hedefleri belirlemede öğretmene yardımcı olur.
                                                               Öğrencilerin değerlendirilmesinde çok sayıda
                   Genellikle tek bir değerlendirme biçimi kullanılır.
                                                               yöntemden yararlanılır.


                  Günümüz sınıflarının artan heterojenliği; çeşitli yetenek, ilgi alanı ve ihtiyaçlara sahip tüm öğrencilerin ilgi ve
                  saygı gördüğü öğrenme fırsatlarına sahip olabilmeleri için okul personelinin program ve öğretim yaklaşımlarını
                  genişletmesini gerektirmektedir. Farklılaştırma, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde bir felsefe ve uygulama
                  olarak kabul edilmiştir. Bu nedenle kılavuzumuzda farklılaştırmanın ögeleri, temel ilkeleri, farklılaştırılmış
                  bir  sınıf  iklimi  oluşturma,  içerik,  süreç  ve  ürün  farklılaştırma  ve  Türkiye Yüzyılı  Maarif  Modeli'ne  göre
                  farklılaştırma yolları gibi kavramlar açıklanmıştır.


























                                                                                                                  5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10