Page 76 - Ortaöğretim Veli Rehberlik Kitabı 1
P. 76
Kaynaklar
Kaynaklar
Kaynaklar
LaRocque, M., Kleiman, I., & Darling, S. M. (2011). Parental ınvolvement: The missing link in school achieve-
ment. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 55 (3), 115–122. https://doi.
org/10.1080/10459880903472876
M.E.B, (2012). Özel eğitim hizmetleri yönetmeliği. Erişim tarihi: 20.04.2024, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/26184_0.html
Macit, Y. (2021). Çocuk sahibi olmak ve ebeveynlik. Uluslararası Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 30-40.
Marceau, K., Ram, N., Houts, R. M., Grimm, K. J., & Susman, E. J. (2011). Individual differences in boys’ and girls’
timing and tempo of puberty: Modeling development with nonlinear growth models. Developmental Psychology,
47 (5), 1389– 1409. https://doi.org/10.1037/a0023838
Marshall, W. A., & Tanner, J. M. (1970). Variations in the pattern of pubertal changes in boys. Archives of Disease in
Childhood, 45 (239),13-23. https://doi.org/10.1136/adc.45.239.13
McNeely, C., & Blanchard, J. (2009). The teen years explained: A guide to healthy adolescent development. Baltimore:
Center for Adolescent Health, Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health.
Nakkula, M. J., & Toshalis, E. (2020). Understanding youth: Adolescent development for educators. Rosenfield: Harvard
Education Press.,
R. L. (2021). Normal and premature adrenarche. Endocrine Reviews, 42 (6), 783-814.
Odenweller , K.G., Butterfield, M.B. & Weber, K. (2014). Investigating helicopter parenting, family environments, and re-
lational outcomes for millennials. Communication Studies, 65 (4), 407-425, doi: 10.1080/10510974.2013.811434
Oranga, J. , Matere, A. and Nyakundi, E. (2023) Importance and types of parental ınvolvement in education. Open Ac-
cess Library Journal, 10, 1-9. doi: 10.4236/oalib.1110512.
Özdemir, O. (2013). Ailelere sunulan hizmetler ve destekler. H. Cavkaytar içinde, Özel eğitimde aile eğitimi ve rehberliği,
(ss. 57-86.) Ankara: Vize Yayıncılık
Özen, A. (2015). Aile eğitimi: Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Akademi: Ankara.
Pastorelli C, Zuffiano A, Lansford JE ve ark. (2021). positive youth development: Parental warmth, values, and prosocial
behavior in 11 cultural groups. Journal of Youth Development. 16 (2-3): 379–401.
Pekrun, R., Lichtenfeld, S., Marsh, H.W, Murayama, K. & Goetz, T. (2017). Achievement emotions and academic per-
formance: Longitudinal models of reciprocal effects. Child Development, 0 (1–18). doi: 10.1111/cdev.12704.
Rout G. K. (2011). Awareness and attitude of parents towards adolescence education in secondary schools. Journal of
Health Management, 13 (4), 463-475. https://doi.org/10.1177/097206341101300406
Şahin, F. T., & Kalburan, F. N. C. (2009). Aile eğitim programları ve etkililiği: Dünyada neler uygulanıyor? Pamukkale
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (25), 1-12.
Şahin, F. T., & Özbey, B. U. S. (2007). Aile eğitim programlarına niçin gereksinim duyulmuştur? Aile eğitim programları
neden önemlidir? Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 12 (12), 7-12.
Şahin, S., Işıtan, S., & Gündüz, S. (2015). Özel gereksinimli çocuklar ve aileleri. N. Baykoç içinde, Özel gereksinimli
çocuklar ve özel eğitim (ss. 105-157). Ankara: Eğiten Kitap.
Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim. (G. Yüksel, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Sarı, Y. H. (2007). Zihin engelli çocuğu olan ailelerde aile yüklenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokul
Dergisi, 11, 1-7.
77
76
76 77