Page 74 - Ortaöğretim Veli Rehberlik Kitabı 1
P. 74
Kaynaklar
Ağar, M. &Aydın, E.(Ed.) (2021). Akran zorbalığı :Rehber öğretmen/ psikolojik danışmanlar için kitapçık. Ankara: MEB
Ağar, M. &Aydın, E.(Ed.) (2021). Siber zorbalık :Rehber öğretmen/ psikolojik danışman kitapçığı. Ankara: MEB
Akçamete, G., & Kargın, T. (1996). İşitme engelli çocuğa sahip annelerin gereksinimlerinin belirlenmesi. Ankara Üniver-
sitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2 (2), 7-24.
Anderman, E.M. (2002). School effects on psychological outcomes during adolescence. Journal of Educational Psycho-
logy, 94(4), 795-809. doi: 10.1037//022-0663.94.4.795
Aral, N., Kandır, A., & Can, M. (2002). Okul öncesi eğitim ve okul öncesi eğitim programı. Ankara: Ya-Pa Yayınları.
Argon, T., & Kıyıcı, C. (2012). İlköğretim kurumlarında ailelerin eğitim sürecine katılımlarına yönelik öğretmen görüşleri.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 80-95.
Artino Jr., A. R. (2012). Academic self-efficacy: From educational theory to instructional practice. Perspective Medical
Education, 1 (76–85). doi: 10.1007/s40037-012-0012-5
Berbercan, F., & Tavil, Y. Z. (2012). Grup aile eğitim programının babaların davranışsal işlem süreçlerini kazanmalarına
etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32 (2), 409-439.
Bilgin, M. (1990). Ankara merkez ilçelerindeki ortaokullarda okul ve ailenin işbirliği ve sorunları (Yayımlanmamış Dokto-
ra Tezi). Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Birkan, B. (2002). Erken özel eğitim hizmetleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 3 (2), 99-109.
Branje, S. (2018). Development of parent–adolescent relationships: Conflict interactions as a mechanism of change.
Child Development Perspectives, 12 (3), 171-176.
Briesmeister, J. M., & Schaefer, C. E. (1998). Handbook of parent training: Parents as co- therapists for children’s be-
havior problems. NewYork: Wiley.
Camacho-Morles, J., Slemp, G. R., Pekrun, R., Loderer, K., Hou, H., & Oades, L. G. (2021). Activity achievement emo-
tions and academic performance: A meta-analysis. Educational Psychology Review, 33 (3), 1051-1095.
https://doi.org/10.1007/s10648-020-09585-3
Canel, A. N. (2007). Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemi, B. Aydın içinde Rehberlik (ss. 117-151). Ankara:
PEGEM.
Cavkaytar, A., & Özen, A. (2010). Aile katılımı ve eğitimi, G. Akçamete içinde, Özel eğitim (ss. 169-202). Ankara: Kök.
Çelenk, S. (2002). İlk okuma-yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 1(2).
Choi, N. (2005). Self-efficacy and self-concept as predictors of college students’ academic performance. Psychology in
the Schools, 42 (2), 197-205. doi:10.1002/pits.20048
Christie, D., & Viner, R. (2005). Adolescent development. BMJ, 330 (7486), 301-304.
Ercan, E.S., Bileç, Ö., Yazıcı, İ.P., Kütük, M.Ö., Işık, Ü., Kılıçoğlu, A.G., Durak, F.S., Kandemir, H., Yazıcı, K.U., Bolat,
G.Ü., Kavurma, C. & Kılıçaslan, F. (2020). Çocuk ve ergen psikiyatrisi güncel yaklaşımlar ve temel kavramlar (2
cilt). Ankara: Akademisyen Kitapevi.
Deniz, İ. (2022). Ergenlik döneminde ilişkiler ve ilişki sorunları. R. Akdoğan ve E. Cimşir (Ed.) Ergenlik ve ergen bireye
yaklaşım. Ankara: Anı
Diken, İ. H. (2015). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
Doğan, M. (2011). Çocuklarda çalışma belleği, akademik öğrenme ve öğrenme yetersizlikleri. Türk Psikoloji Yazıları,
14 (27), 48-65.
75
74
74 75