Page 83 - Ortaöğretim Veli Rehberlik Kitabı 2
P. 83

Meslek Seçimi





        Yetenek farkındalığının gelişmesi için çocukla birlikte aşağıdaki etkinliği yapabilirsiniz.

            Etkinliğin Adı           Haydi Başaralım, Ne Yapabilirim?

                                          •  Başarıların önemini kavrar.
            Etkinliğin Amacı              •  Kendi başarı ve başarısızlıklarını değerlendirir.
                                          •  Yeteneklerini değerlendirir.


            Etkinliğin Süresi        25 dakika


            Araç-Gereçler            Kâğıt, kalem



                                     1.   Çocuktan üç başarılı ve üç başarısız olduğunu düşündüğü durum üzerine odak-
                                        lanmasını isteyin.
                                     2.  “Başarı ve başarısızlık göreceli kavramlardır, herkes için tek bir ölçüt yoktur.
                                        Başarılar kadar başarısızlıklar da bize önemli bilgiler sunabilir. Bu başarılar ve
                                        başarısızlıklar, okuldaki dersler kadar günlük yaşamdaki deneyimleri de içere-
                                        bilir.” deyin.
                                     3.  Daha sonra çocukla aile fotoğraf albümüne bakarak çocuğun başarı ya da
                                        başarısızlıkları ile ilgili anılarının fotoğraflarını bulmaya çalışın.
                                     4.   Bulduğunuz bir fotoğraf varsa bunu birlikte inceleyin. Eğer herhangi bir fotoğraf
                                        yoksa o zaman bu anın resmini çizmesini de isteyebilirsiniz.
                                     5.   Üç adet başarı yaşantısı ile başlayın. Bu başarılarında neleri yaptığı ve hangi
                                        davranışların onu başarıya götürdüğünü sorun.
                                     6.   Daha sonra başarısız anılarını konuşun.
            Süreç
                                     7.   Başarısız yaşantısı ile ilgili neleri fark ettiği, hangi özellikleri nedeniyle başarısız
            (Uygulama Basamakları)
                                        olduğu, o anı ile ilgili bir mucize olsa başarısız resmini değiştirse nasıl bir resim
                                        yapacağı, başarısız resmin değiştiğini gösteren ilk işaretin ne olacağı sorulabilir.
                                     8.   Bu soruların cevaplarını fotoğrafın ya da resmin altına yazması istenir.
                                     Bunlar üzerine konuşularak çocuğun beceriye sahip olduğu ve beceriye sahip
                                     olmadığı alanlar ile ilgili kendini tanıması sağlanır.
                                     9.  Etkinlik sonrası çocuğun kendine ilişkin farkındalığını artırmak için aşağıdaki
                                        soruları çocuğa yöneltebilirsiniz.
                                          •  Başarı ve başarısızlıklarını gördüğünde ne fark ettin?

                                          •  Ne tarz yeteneklerin dikkatini çekti?
                                          •  Başarı yaşantılarında başarılı olabilmek için neler yaptın?

                                          •  Başarısız yaşantılarını değiştirmek için gelecekte neler yapabilirsin?




                                     Fotoğraf bulunamadığında çocuktan resim çizmesini istediğinizde çocuk resim
            Uygulayıcıya Not
                                     çizmek istemiyorsa onu bu konuda zorlamayınız.




            Etkinliği Geliştiren     KAGEP programından uyarlanmıştır.





                                                           83
                                                           83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88