Page 14 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 14
Matematik Kriptoloji Serüveni
Bu aşamada öğrencilerden şifreleme ile ilgili mevcut araştırma bul-
3
Problem gularından ve sahadan elde ettikleri verilerden yola çıkarak problem
durumunu ifade etmeleri istenir.
Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır:
• Hikayeleştirme
40 dk
• Anlamlandırma
4 • Fırsatları belirleme
Fikir Üretme
Problem durumuna yönelik farklı çözüm yollarının üretilmesi sağla-
nır. Örneğin; kendi şifreleme sistemlerinin özellikleri, hangi yönden
farklılık ve yenilik getireceği gibi. Bu aşamada çok sayıda çözüm yol-
larının üretilmesi önemlidir. Çözüm yollarının her biri, güçlü ve zayıf
yönleri ile ele alındıktan sonra en iyi ve en uygun çözüm belirlenir.
Bu bölüm iki aşamadan oluşmaktadır:
• Prototip Üretme
• Geri Bildirim Alma
5
Prototip Oluşturma Öğrenciler kendi şifreleme sistemleri ile ilgili problem durumlarına 40 dk
yönelik en uygun çözümü belirler ve kendi şifreleme sistemlerini
ortaya koyan bir prototip geliştirirler. Tasarım odaklı düşünme sü-
recinde prototip ortaya konan çözümü tanımlayan bir model, akış
şeması, eylem planı, algoritma, maket gibi ürünler içerebilir.
Bu aşamada oluşturulan prototipin ilgili kullanıcılar tarafından test
6
Test Etme edilmesi söz konusudur. Öğrenciler kendi şifreleme sistemlerini,
hedef kullanıcılar ile test ederler.
35 dk
Bu aşamada test sonuçlarına göre prototipin değerlendirmesi, revi-
7 ze edilmesi ve yeniden tanımlanması yapılır. Öğrenciler kendi şifre-
Değerlendirme leme sistemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek prototiplerini
ve çözüm yaklaşımlarını revize ederler.
14