Page 14 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 14

Matematik                                                                   Kriptoloji Serüveni






                                 Bu aşamada  öğrencilerden şifreleme ile ilgili mevcut araştırma bul-
                     3
                   Problem       gularından ve sahadan elde ettikleri verilerden yola çıkarak problem
                                 durumunu ifade etmeleri istenir.




                                 Bu bölüm üç aşamadan oluşmaktadır:
                                 •   Hikayeleştirme
                                                                                          40 dk
                                 •   Anlamlandırma

                     4           •   Fırsatları belirleme
                Fikir Üretme
                                 Problem durumuna yönelik farklı çözüm yollarının üretilmesi sağla-
                                 nır. Örneğin; kendi şifreleme sistemlerinin özellikleri, hangi yönden
                                 farklılık ve yenilik getireceği gibi. Bu aşamada çok sayıda çözüm yol-
                                 larının üretilmesi önemlidir. Çözüm yollarının her biri, güçlü ve zayıf
                                 yönleri ile ele alındıktan sonra en iyi ve en uygun çözüm belirlenir.



                                 Bu bölüm iki aşamadan oluşmaktadır:

                                 •   Prototip Üretme
                                 •   Geri Bildirim Alma
                     5
              Prototip Oluşturma  Öğrenciler kendi şifreleme sistemleri ile ilgili problem durumlarına   40 dk
                                 yönelik  en  uygun  çözümü  belirler  ve  kendi  şifreleme  sistemlerini
                                 ortaya koyan bir prototip geliştirirler. Tasarım odaklı düşünme sü-
                                 recinde prototip ortaya konan çözümü tanımlayan bir model, akış
                                 şeması, eylem planı, algoritma, maket gibi ürünler içerebilir.






                                 Bu aşamada oluşturulan prototipin ilgili kullanıcılar tarafından test
                     6
                 Test Etme       edilmesi  söz  konusudur.  Öğrenciler  kendi  şifreleme  sistemlerini,
                                 hedef kullanıcılar ile test ederler.



                                                                                           35 dk


                                 Bu aşamada test sonuçlarına göre prototipin değerlendirmesi, revi-
                     7           ze edilmesi ve yeniden tanımlanması yapılır. Öğrenciler kendi şifre-
               Değerlendirme     leme sistemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyerek prototiplerini
                                 ve çözüm yaklaşımlarını revize ederler.









      14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19