Page 67 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 67

bildiklerini,  anladıklarını  ve  yapabileceklerini  nasıl  ifade  edecekleri  konusunda  biraz

                           serbestlik  tanınmalıdır.  Değerlendirme  biçimleri  ve  koşulları,  ölçülmek  istenen

                           kazanımın temsil ettiği bilgi ve becerilere göre değişebilir. Tüm öğrencilerin öğrenme
                           düzeyini tespit etmek için farklı ölçme araçlarını ve değerlendirme yaklaşımlarını bir

                           arada, dengeli bir şekilde kullanmak önemlidir.


                           Eğitici geri bildirim sağlanmalıdır.

                           Biçimlendirici değerlendirmelere nadiren not verilmesi gerekirse de öğrencilerin yararlı

                           geri  bildirimlere  ihtiyacı  vardır.  "İyi  iş  çıkardın.",  "Çok  güzel  olmuş.",  “Oldukça

                           başarılısın.” veya "Pek başarılı değilsin." gibi yorumlar, öğrencilerin neyi iyi yaptıklarını

                           veya hedefi nasıl kaçırdıklarını anlamalarına yardımcı olmaz. Geri bildirimin, öğrencinin
                           bir sonraki sefere kendini geliştirmek için ne yapması gerektiğini anlamasına yardımcı

                           olması gerekir.  Örneğin, bir öğretmenin  yazma  görevi  sonrasında öğrencisine "Bu

                           bölümdeki  mantığının  akışı  açık  ancak  düşünceni  desteklemek  için  ek  ayrıntıları

                           kullanmaya  ihtiyacın  var."  demesi,  basitçe  “Henüz  tam  değil."  veya  "Zayıf  bir  yazı
                           olmuş."  demesinden  daha  faydalı  olacak  ve  öğrenciye  çok  daha  fazla  rehberlik

                           edecektir.


                           Geri bildirim açık, odaklanmış ve öğrenci için uygun şekilde zorlayıcı olmalıdır. Geri

                           bildirim,  öğrencinin  nasıl  gelişeceğini  düşünmesiyle  sonuçlanmalıdır  ve  öğrencilerin
                           duygusal  değil  bilişsel  bir  tepki  vermesini  sağlamalıdır.  Öğrencilere  çalışmalarının

                           mükemmel olduğu veya çalışmalarının korkunç olduğu mesajını göndermek nadiren

                           yararlıdır. Övgü ve utanç, öğrenmeyi hızlandırmaktan ziyade durdurur. Hem öğretmen

                           hem de öğrenci için net olan öğrenme hedeflerine dayalı olarak, öğrenme sürecindeki
                           sonraki  adımları  öğrencilerle  doğrudan  paylaşmak  daha  verimlidir. Öğretmen, bir

                           öğrencinin öğrenme sürecinde nerede olduğunu görmeli ve o öğrenci için ileriyi işaret

                           etmelidir. Bu da farklılaştırılmış, yeri geldiğinde zorlayıcı geri bildirimler ile mümkün

                           olacaktır.

                           Değerlendirme sürekli olmalıdır.


                           Her öğrencinin bir öğrenme sürecindeki gelişimini net bir şekilde anlamadan öğretmek

                           hiçbir anlam ifade etmez. Bu anlayışa dayalı öğretim planları yapmamak; zaman, kaynak

                           ve öğrenci potansiyelinin kaybına yol açar. Her öğrenme deneyiminin
                           değerlendirilmesi, bir sonraki öğrenme deneyiminin planlamasına yönelik bilgi verir.



                                                           62
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72