Page 69 - Profesyonel Öğrenme Toplulukları Olarak Zümreler
P. 69
öğrenci ihtiyaçlarına daha uygun bir öğretim tasarlamanın yoludur. Bir değerlendirme,
öğretmenler öğrenci performansı hakkında kanıt topladığında, bu kanıtları
yorumladığında ve bunu, öğrencilerin öğrenmesine fayda sağlama olasılığı daha yüksek
olan öğretim sunmak için kullandığında biçimlendirici olacaktır.
Ortak değerlendirmeler oluşturulmalıdır.
Ortak değerlendirmeler, öğrencilerin aynı derste nasıl değerlendirildiği konusunda okul
genelinde tutarlılık sağlar. Ortak sorular, karşılaştırma ölçütleri, soru kaynakları,
dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri oluşturmak tüm öğrenciler için eşit ve
anlamlı öğretim sunulduğunun tespiti için önemlidir. Ortak biçimlendirici
değerlendirmenin amacı, öğrencilerin değerlendirilmekte olan kazanımlarla temsil
edilen bilgi ve becerilerin her birinde yeterli seviyeye ulaşıp ulaşmadıkları hakkında
zümredeki öğretmenlere veri sağlamaktır. Ortak değerlendirmeler, zümrenin sonuçlara
hızlı bir şekilde yanıt verebilmesi için kısa ve puanlaması kolay olmalıdır.
HATIRLATMA:
İş birliğine dayalı değerlendirme planlaması, öğretmenler öğrencilerin sonuçlarını tam olarak
aynı değerlendirmede karşılaştırdığından öğre nci verilerine daha adil bir bakış sağlar. Bu,
öğretmenlerin tamamen aynı şekilde öğretmesi gerektiği anlamına gelmez. Ancak
zümrenizdeki öğretmenlerden fikir alıp kendi sınıfınızda uygulayabileceğiniz anlamına gelir.
64