Page 103 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 103

45
            Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                FELSEFE 10
             3. Ünite: Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri    Kazanım: 10.3.2. Bilgi felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.
            Alan Becerileri: Akıl Yürütme, Sorgulama, İfade Etme ve Yazma Becerisi  Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi  ÖĞRETMEN

             Etkinlik İsmi                      DUYULAR YETERLİ Mİ?                             20 dk.
             Etkinliğin Amacı  Bilginin elde edilmesi sürecinde duyu verilerinin işlevini tartışabilme.  Bireysel
             Gerekli Materyaller: Etkileşimli tahta
             Yönerge
             Öğrencilerin aşağıda verilen durumları okuyarak üzerinde düşünmelerini ve ilgili soruları cevaplamalarını
             sağlayınız.

            Şu üç durumu düşünün.
            •   Pembeye boyanmış file bakan bir öznenin durumu
            •   Bir yanılsama etkisi altında olan boyanmamış fakat fili
                pembe olarak gören bir özne (Hayvanat bahçesindeki
                yeni bir deneysel ışıklandırmadan kaynaklı olabilir.)
            •   Bir sanrı etkisi altında hayvanat bahçesinde olduğunu
                zanneden ve pembe fil gören bir özne
            Bu üç durumda da (gerçeğe uygun algı, yanılsama ve sanrı)
            söz konusu algı deneyimleri birbirinden ayırt edilemez gibi
            durmakta ve üç kategori için de algılama ediminde dene-
            yimlenen zihinsel durumun aynı olduğu gözükmektedir.
                                                            1




            a.  Şüpheci olmanın insanın bilgi temelli yaşamında kendisine olumlu olumsuz etkileri neler olabilir?
                Örnekler veriniz.



















            b.  Mevcut bilgilerden zaman zaman şüphe duyulsa da insanlara genellikle bilgilerinin doğru olduğu-
                nu düşündüren nedenler neler olabilir?




















           1 Ahmet Cüneyt GÜLTEKİN, “Duyu-Verisi Kuramının Adverbial Eleştirisi” adlı eserinden alıntılanmıştır.
                                                                                                   101
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108