Page 34 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 34

15      FELSEFE 10                                       Ortaöğretim Genel Müdürlüğü


          1. ÜNİTE: Felsefeyi Tanıma   Kazanım: 10.1.3. Felsefenin insan ve toplum hayatı üzerindeki rolünü örneklerle açıklar.
          Alan Becerileri: İfade ve Yazma Becerisi, Özgün Fikirler Üretme  Genel Beceriler: Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Becerisi   ÖĞRETMEN
          Etkinlik İsmi                  FELSEFENİN HAYATIMIZA KATKISI                        25 dk.

          Etkinliğin Amacı  Felsefenin insan ve toplum hayatı üzerindeki rolüne ilşkin göürüş oluşturabilme.  Bireysel
          Gerekli Materyaller: A2 boyunda 4 adet karton kâğıt, boya kalemleri

          Açıklama: Bu etkinlik istasyon tekniği kullanılarak yapılacaktır. Bu tekniğin uygulanabilmesi için öğrencile-
          rin en az uygulama düzeyinde olmaları gerekmektedir. Bu nedenle etkinliğin ünitenin sonunda uygulanması
          önerilir.


          1. Yönerge
          Öğrencilere “Felsefenin hayatımıza katkısı nedir?” sorusuna ilişkin görüş oluşturmaları için bir etkinlik yapa-
          cağınızı açıklayarak aşağıdaki adımları takip ediniz.








           1.  Sınıfı aşağıda olduğu gibi dört istasyona bölünüz.
              A. Slogan yazma
              B. Afiş hazırlama
              C. Makale yazma
              D. Öykü yazma


           2.  İstasyonlara gidecek kişileri belirleyiniz ve hiçbir öğrencinin dışarıda kalmamasını sağlayınız.

           3.  Her istasyonda gözlem yapacak birer kişi olmak üzere dört istasyon için dört kişi belirleyiniz.
              Onlara istasyon şefi olduklarını, gruplara kılavuzluk edeceklerini ve ürünleri toplayıp getirecek-
              lerini söyleyiniz.


           4.  Grupları istasyona göndererek her istasyonda on dakika çalışacaklarını söyleyiniz.

           5.  Sürenin sonunda grupların yerlerini değiştiriniz. Her grubun bir önceki grubun bıraktığı yerden
              işe devam etmesini sağlayınız. Bir önceki grubun yaptıklarını yok saymalarına izin vermeyiniz
              (Buna dikkat edilmeli ve özellikle vurgulanmalıdır.).


           6.  On dakika sonra grupların istasyonlarını değiştiriniz ve bu işi her grubun her istasyondaki işleri-
              ni yapıncaya kadar sürdürünüz. Yani her grubun her istasyonda bir kez çalışmasını sağlayınız.

           7.  Her istasyonun şefinin yapılanları toplamasını sağladıktan sonra ürünlerin sınıfta okunmasını ve
              sergilenmesini sağlayınız.







          2. Yönerge
          Etkinliğin sonunda öğrencilere felsefenin işlevine yönelik görüşlerini sorarak bir değerlendirme yapmalarını
          sağlayınız.






          32
                                                                                         Hazırlayan: Suna AY
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39