Page 91 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 91
40
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
FELSEFE 10
3. Ünite: Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri Kazanım: 10.3.1. Varlık felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.
Alan Becerileri: Akıl Yürütme, Sorgulama, İfade Etme ve Yazma Becerisi Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi ÖĞRETMEN
Etkinlik İsmi EVRENDE AMAÇLILIK VAR MIDIR? 25 dk.
Etkinliğin Amacı “Evrende amaçlılık var mıdır?” sorusunu tartışabilme. Grup
Gerekli Materyaller: Etkileşimli tahta
1. Yönerge 5 dk.
Öğrencilerin yapacakları etkinliğe hazırlanmaları için aşağıdaki aşamaları sırasıyla takip ediniz.
Öğrencilerden dörder kişilik üç grup oluşturunuz.
“Evrende amaçlılık var mıdır?” sorusunun teolojik, kozmolojik ve mekanist olarak temellendirilen görüşler
açısından tartışılabilmesi için üç grup arasında paylaştırınız. Bu görüşlerin kanıtları için genel ağdaki güveni-
lir kaynaklardan araştırma yaparak sınıfta sunum yapacaklarını ifade ediniz. (Ek 1’deki listeyi vererek kaynak
kontrolünü sağlamaları gerektiğini hatırlatınız.)
Yapacakları sunumların 5 dakikayı geçmemesi gerektiğini hatırlatarak araştırma yapmaları için bir hafta süre
veriniz.
Grupların bu görüşlerle ilgili kanıtlarını genel ağdaki güvenilir kaynaklardan araştırıp sunumlarını buna
dayandırarak yapmalarını söyleyiniz.
2. Yönerge 15 dk.
Grupların sunumlarını sırasıyla yapmalarını sağlayınız. Sınıftaki diğer öğrencilere sunumları dikkatle izleme-
leri ve aşağıda verilen şeklin ilgili yerlerine not almaları gerektiğini söyleyiniz. İhtiyaç duyarlarsa soru sorabi-
leceklerini de hatırlatınız.
Evrende amaçlılık var mıdır?
Teolojik Kozmolojik Mekanist
3. Yönerge 5 dk.
Sunumlar tamamlandıktan sonra aşağıdaki soruyu öğrencilere yöneltiniz.
“Söz konusu görüşlerden hangisi diğer ikisine karşıt düşünceler üretmiştir?” Karşıtlık durumlarını değerlen-
diriniz.
89