Page 97 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 97

43
            Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                FELSEFE 10
             3. Ünite: Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri    Kazanım: 10.3.2. Bilgi felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.
            Alan Becerileri: Akıl Yürütme, Sorgulama, İfade Etme ve Yazma Becerisi  Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi  ÖĞRETMEN

             Etkinlik İsmi            SOSYAL MEDYA GÜVENİLİR BİR KAYNAK MI?                     20 dk.
             Etkinliğin Amacı  Sosyal medya üzerinden doğru bilginin ölçütlerini ve bilginin güvenilirliğini tartışabilme.  Bireysel
             Gerekli Materyaller: Etkileşimli tahta

             1. Yönerge                                                                           15 dk.
             Öğrencilerin aşağıdaki açıklamayı ve grafikte verilen bilgileri incelemelerini ardından ilgili soruları cevapla-
             malarını sağlayınız. Soruların altında verilen “Öğretmene Not” bilgilerini öğrencilerle paylaşınız.



            Açıklama
            H. S. Türkoğlu ve B. Ö. Doğan tarafından “Sosyal Medya Üze-
            rinden Okurun Değişimi ve Bilginin Güvenirliği” adlı çalışma,
            gençlerin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada sosyal payla-  Faktör yük değerlerinin
            şım sitelerinden elde edilen bilgilere etkisi olduğu belirlenen beş   yüksek olması, değiş-
            faktör (araştırma, arkadaşlık ilişkisi, güven, sosyal etki, hissiyat-  kenle faktör arasındaki
            lar), bunlara ilişkin değişkenler ve sayısal değerler verilmiştir.   ilişkinin yüksek oldu-
            Araştırmada gençlere sosyal medyada bilgi güvenirliğinin bir   ğunu gösterir.
            sorun olup olmadığı sorulduğunda %79,4 oranında evet cevabı-
            nın verildiği görülmektedir. Grafiğe göre katılımcıların güvenilir
            bilgiyi edinmede “araştırma” faktörüne diğerlerine nispeten daha
            fazla ağırlık verdiği anlaşılmaktadır.



                                        Faktörler, Değişkenler ve Faktör Yükleri


                   EĞER BİLGİ BİR LİNK UZANTISIYLA BİRLİKTE PAYLAŞILDIYSA MUTLAKA O LİNKİ TIKLAYARAK
                                   KONUYU İNCELERİM.                        0,41
                HİSSİYATLAR  OKUDUĞUM BİLGİ HAKKINDA ARKADAŞLARIMLA KONUŞURUM, ONLARIN GÜVEN DUYMALARI   0,487
                                   BENİ ETKİLER.

                         PAYLAŞILAN BİLGİYİ OKUDUĞUMDA DOĞRU OLUP OLMADIĞINI HİSSEDERİM.  0,51

                     GÜVENDİĞİM İNSANLARIN PAYLAŞTIKLARI DIŞINDA HİÇBİR BİLGİYE GÜVENMİYORUM.  0,552

              SOSYAL  ETKİ  AYNI BİLGİNİN FARKLI KİŞİLER TARAFINDAN PAYLAŞILMASI BENİM İÇİN ÖNEMLİDİR.  0,5669


                 HERKES TARAFINDAN BİLİNEN, SEVİLEN, TANINMIŞ KİŞİLERİN PAYLAŞIMLARI BENİM İÇİN DAHA
                                   ANLAMLIDIR.                                      0,583
                     HABER KONUSU DAHA ÖNCEDEN O KONU HAKKINDAKİ BİLDİKLERİMLE ÖRTÜŞÜYORSA
                                     GÜVENİRİM.                                     0,604
                GÜVEN
                              PAYLAŞILAN BİLGİNİN ALDIĞI BEĞENİLER GÜVENMEMİ SAĞLIYOR.  0,639

                  SEVDİĞİM ARKADAŞLARIMIN PAYLAŞMIŞ OLMALARI O BİLGİYİ OKUMAM VE KABULLENMEM   0,687
                                   İÇİN YETERLİDİR.
              ARKADAŞLIK  İLİŞKİSİ  BİR HABER OKUDUĞUMDA GÜVENMEM İÇİN KİMİN PAYLAŞTIĞI ÖNEMLİDİR.  0,694


                ARAŞTIRMA  BENİM İÇİN ÖNEMLİ BİR BİLGİYSE ÜZERİNDE DAHA FAZLA ARAŞTIRMA YAPAR, FARKLI   0,768
                                  KAYNAKLARDAN OKURUM.
                                                             0   0,1  0,2  0,3  0,4  0,5  0,6  0,7  0,8  0,9


                                                                                                    95
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102