Page 63 - Matematik 10. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 63
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 10 53
(,b d
İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler Kazanım: 10.4.1.3. Bir karmaşık sayının a + iba R ) biçiminde ifade edildiğini açıklar.
Alan Becerileri: Muhakeme, ilişkilendirme Genel Beceriler: Eleştirel düşünme, bilgi okuryazarlığı
Etkinlik İsmi MATEMATİK PARKI 15 dk.
Amacı Δ < 0 olduğu durumlarda II. Dereceden bir bilinmeyenli denklemin köklerinin bulunabilmesi için yeni bir sayı Bireysel
kümesinin varlığını açıklayabilme.
Öğrencilerin zamanlarını daha verimli değerlendirebilmeleri için Malatya’da açılan Matematik Parkı’nın-
kuralları:
Giriş kapısının üzerinde yazan denklemin köklerinden en az birini şifre kısmına doğru yazan öğrenci oto-
matik olarak açılan kapıdan içeri girebilmektedir.
Matematik Parkı’na giriş yapabilen öğrencilere üzerinde denklemler yazılı kartlar verilmektedir. Bu kartlar-
daki denklemlerin köklerinden en az biri hangi oyun aletinde yazılıysa öğrenci o oyun aletini beş dakikalığı-
na kullanabilmektedir.
Oyun aletlerinin her kullanım süresi beş dakikadır ve süre bittikten sonra bir sonraki kullanım için üzerin-
deki sayılar değişmektedir.
Görsel 1: Lunapark
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Eray, Dilara, Betül, Murat ve Burcu isimli beş arkadaş pazar günü Matematik Parkı'na giderler.
Giriş kısmına geldiklerinde panoda yazan denklemler sırasıyla tabloda verilmiştir.
Bu beş öğrencinin parka girebilmeleri için şifre kısmına yazmaları gereken sayıları 1. sayı ve 2. sayı
kısmına yazınız
1. Sayı 2. Sayı
Eray x² + 36 = 0
Dilara 4x − 5 = (x+2)²
Betül x² − 4x + 5 = 0
Murat 3(x²−1) = 4x² − 2
Burcu x² − 2x + 2 = 0
61