Page 65 - Matematik 10. Sınıf Beceri Temelli Etkinlik
P. 65
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 10 54
(,b d
İkinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler Kazanım: 10.4.1.3. Bir karmaşık sayının a + iba R ) biçiminde ifade edildiğini açıklar.
Alan Becerileri: Muhakeme, ilişkilendirme Genel Beceriler: Problem çözme, karar verme
Etkinlik İsmi HANGİ KART, KİMİN ELİNDE 20 dk.
Amacı İkinci dereceden bir bilinmeyenli denklemlerin köklerini bulabilme ve sayı kümeleri ile ilişkilendirebilme. Bireysel
Bir matematik öğretmeni öğrencilerinden katsayıları A= {1,2,3} kümesinden seçilmek üzere ax +bx+c=0 şek-
2
lindeki tüm denklemleri oluşturmalarını istiyor. a, b ve c birbirinden farklı rakamlar olmak üzere oluşturu-
lan denklemleri birer karta yazarak bir kutuya atıyor. Daha sonra öğrencileri Asiye, Bülent, Coşkun, Defne,
Emre ve Fatih'ten bu kutudan birer kart seçmelerini istiyor.
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Bu bilgilere göre aşağıda verilen tablodaki boşlukları doldurunuz.
Denklemler Diskriminantı (∆) Denklemin Kökleri
2. Öğrenciler kutudan birer kart seçtikten sonra aralarında geçen konuşmalar aşağıda verilmiştir.
Asiye: “ Benim elimdeki kartta yazılı olan denklemin iki farklı tamsayı kökü var.”
Coşkun: “ Benim elimdeki kartta yazılı olan denklemin iki farklı kökü var ama kökler reel sayı
değil.”
1
Defne: “ Benim elimdeki kartta yazılı olan denklemin köklerinin reel kısımlarının toplamı -
2
oluyor."
Emre: “ Benim elimdeki kartta yazılı olan denklemin kökler çarpımı 3 çıkıyor."
Fatih: “ Benim elimdeki kartta yazılı olan denklemin diskiriminantı biri hariç diğer denklemlerin
diskiriminantından küçük."
63