Page 83 - FELSEFE 11 BECERİ TEMELLİ ETKİNLİK KİTABI
P. 83

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                         FELSEFE  11     37

             4. ÜNİTE >18. YÜZYIL-19. YÜZYIL FELSEFESİ  Kazanım: 11.4.2. 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
            Alan Becerileri: Felsefi Kavram ve Bilgi Edinimi  a) 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin temel özellikleri ve problemleri üzerinde
                                                       durulur.
            Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
             Etkinlik İsmi                           MEKTUP                                           80 dk.

             Amacı      18. yüzyıl-19. yüzyıl felsefesinde geçen bilgi ve ahlak sorunlarını değerlendirebilme.             Grup



             Yönerge    Aşağıda bazı filozofların görüşleri kısaca tanıtılmıştır. Bunların ayrıntılı olarak araştırılabileceği
                     kaynaklar verilmiştir. Bu görüşler hakkında araştırma yapınız. Filozoflara ele aldıkları görüşleri
                     hakkında görüş ve önerilerinizi aktaracağınız bir mektup yazınız. Aşamaları sırayla takip ediniz.

             »  Aşağıdaki kaynakları inceleyeniz.

              •  İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Deneme    •  Pratik Usun Eleştirisi
              •  Batı’da Siyasal Düşünceler Tarihi-Seçilmiş   •  Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi
                Yazılar II: Yeni Çağ                         •  Kant’ın Ahlak Eğitiminde Maksimin Yeri
              •  Liberalizmin İlk Temsilcisi: John Locke
              •  John locke’da Mülkiyet Hakkının Sı-         •  Kant’ın Ahlak Delili
                nırları: Doğal Hukuk Temelinde Bir
                Değerlendirme


             »  Filozofların görüşlerini okuyarak felsefede incelendikleri sorunu belirleyiniz.






















             Görsel 4.10: John Locke                        Görsel 4.11: Immanuel Kant

              John Locke (29 Ağustos 1632-28 Ekim 1704), bilgi-  Immanuel Kant  (22 Nisan 1724-12 Şubat 1804)
              nin doğuştan değil sonradan deneyimler aracılığıyla   Alman filozof.  Evrensel bir ödev ahlakının varlığı-
              oluştuğunu belirtir. İnsanın duyu organları vasıta-  nı savunmaktadır. Kant bu düşüncesiyle insanların
              sıyla kendi zihninin dışında bulunan dış dünyadan   kurallara her şartta uymasını öngörür.
              birtakım izlenimleri deneyimlediğini ve bu izlenim-  Örneğin trafik polisinin olduğu bir yerde kırmızı
              lerden oluşan fikirleri zihninde tasarlayarak bilgi   ışık yanınca duran araba sürücüsü, trafik polisi ol-
              edindiğini savunur.                            madığı zaman hatta ıssız bir yer bile olsa ödev ah-
              İnsan zihni ona göre doğuştan boş bir levhadır (ta-  lakının gereği olarak kırmızı ışıkta durabilmelidir.
              bula rasa) ve insan, deneyimleri sayesinde bu boş
              levhayı bilgileriyle doldurur.
             »  Filozofların görüşleriyle ilgili yaşantı örneklerinin neler olabileceği hakkında sınıf arkadaşlarınızla
                beyin fırtınası yapınız.
             »  Filozoflardan birinin görüşünü seçerek onun hakkında bilgi toplamaya geçiniz.



                                                                                                    81
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88