Page 85 - FELSEFE 11 BECERİ TEMELLİ ETKİNLİK KİTABI
P. 85
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü FELSEFE 11 38
4. ÜNİTE >18. YÜZYIL-19. YÜZYIL FELSEFESİ Kazanım: 11.4.2. 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin karakteristik özelliklerini açıklar.
b) 18. yüzyıl -19. yüzyıl felsefesinin, dönemin dil ve edebiyatla ilişkisine
Alan Becerileri: Felsefi Kavram ve Bilgi Edinimi
değinilir.
Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı Becerisi
Etkinlik İsmi AYDINLANMA VE EDEBİYAT 40 dk.
Amacı 18. yüzyıl-19. yüzyıl felsefesinin, dönemin dil ve edebiyatla ilişkisini açıklayabilme. Grup
Yönerge Öğrencilere 18. yüzyıl-19. yüzyıl felsefesinin, dönemin dil ve edebiyatıyla ilişkisini açıklayabilmek
için eser incelemesi yapacaklarını duyurunuz. Aşağıdaki aşamaları sırasıyla takip ediniz.
» Öğrencileri dört gruba ayırınız.
» Her grubun aşağıda verilen edebî eserlerden birini seçmelerini sağlayınız.
EDEBÎ ESERLER
• Voltaire, Candide
• Daniel Defoe, Robinson Crusoe
• Goethe, Genç Werther'in Acıları
• Rousseau, Emile
Görsel 4.12: Edebiyat (Temsilî)
» Araştırma yapmaları için bir hafta süreleri olduğunu duyurup araştırma yapılabilecek güvenilir kay-
naklar hakkında bilgi veriniz.
» Araştırmaları ile ilgili soruları veriniz. Yapılandırdıkları bilgileri sınıfa getirmelerini sağlayınız. Araş-
tırma soruları aşağıda verilmiştir, bunları tahtaya yazınız.
ARAŞTIRMA SORULARI
• Yazarın edebî kişiliği nasıldır?
• Araştırdığınız eserin konusu
nedir?
• Eserin yazıldığı dönemin felsefi
özellikleri nelerdir?
• Eserin yazıldığı dönemde geçen
önemli olaylar nelerdir ve eserle
bağı nasıldır?
• Eserde geçen felsefi görüşler
nelerdir?
• Eserin felsefi açıdan önemi nedir?
Görsel 4.13: Araştırma (Temsilî)
83