Page 24 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 24

9         TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          1.  Yazar, Taklit başlıklı metni oluştururken neden tartışmacı anlatımı tercih etmiştir? Açıklayınız.












          2.  Yazar, ilk paragrafta Alain ve Remy de Gourment’nin görüşlerine yer vererek neyi amaçlamıştır?
              Açıklayınız.












          3.  Yazar, Tıpkı bir saati söküp dağıttıktan sonra tekrar takabilen bir saatçinin saati tanıdığı kadar siz de
              örnek tuttuğunuz sanatçıyı tanıyacaksınız. cümlesini kullanarak düşüncesini benzetme yoluyla so-
              mutlaştırmıştır. Siz de taklidin kolay bir iş olmadığı düşüncesini başka somutlamalarla anlatınız.












          4.  16. yüzyıl Fransız şairleri, İtalyan hümanistlerini taklit ettiler. 17. yüzyılın Fransız klasisizmi Yunan,
              Latin yazarlarını taklitle gelişti. Fransa 18. yüzyılının bir taklit çağı olduğunu Remy de Gourment
              söylüyor. 19. yüzyıl da bir taklit çağıdır. Hugo; İngiliz, Alman yazarlarını taklit ettiği için Hugo oldu.
              Fransa’da yeni şiirin temellerini atan Baudelaire (Bodler), Amerikalı şair Poe’yu (Po) okuduktan son-
              ra Baudelaire oldu. cümlelerinde hangi düşünceyi geliştirme yolu kullanılmıştır ve bunun metne
              katkısı nedir? Açıklayınız.












          5.  Taklit kavramı üzerine bir açıklama, bir de tartışma paragrafı yazınız.

















          22
                                                                                       Hazırlayan: Osman ŞEN
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29