Page 338 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 338

166       TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 11                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




           Kelime Dağarcığı
           kolhoz: Rusya’da köylülerin ortak olarak çalıştıkları tarım işletmesi.

          1.  Okuduğunuz metinde yazar ile anlatıcı aynı kişi midir? Metindeki bakış açısını da belirterek görüş-
             lerinizi metinden iki örnek cümle ile ifade ediniz.















          2.  Sizce romanı Cemile’nin ağzından mı Seyit’in ağzından mı okumak daha etkileyici olur? Düşünce-
             lerinizi yazınız.














          3.  Bir roman yazarı olsaydınız anlatıcıyı seçerken romandaki kahramanlardan birini mi yoksa olayları
             dışarıdan gözlemleyen bir anlatıcıyı mı tercih ederdiniz? Düşüncelerinizi nedenleriyle yazınız.













          4.  Anam, gelinin halinden anlar, onu neşelendirmeye çalışırdı. Sandığı kilitlerken, Ne var? derdi. Sevine-
              ceğine kederlendin! Sadece senin kocanı mı aldılar askere? Üzülen bir tek sen misin sanki. Bütün millet
              kan ağlıyor. Herkes gibi katlanacaksın. Senden başka yalnız kalan, kocasını özleyen yok mu? Ne kadar
              üzülürsen üzül, sen sen ol, üzüntünü kimseye belli etme, kendine sakla.

              Cemile bir şey demezdi; ama kederli, inatçı yüreğiyle konuşurdu sanki: Ah, anacığım, anlamıyorsun,
              anlamıyorsun.

              Okuduğunuz metinden alınan bu paragrafı, Cemile kahraman anlatıcı olacak şekilde yeniden dü-
              zenleyiniz.














          336
                                                                                      Hazırlayan: Hilal ASLAN
   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343