Page 53 - Fizik 12 - Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 53

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                             FİZİK 12       29

             1. ÜNİTE > Çembersel Hareket  Kazanım 12.1.3.3: Açısal momentumu torkla ilişkilendirir.
             Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi  Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi

             Etkinlik İsmi                  DÖNEN CİSİMLERİN DENGESİ                            20 dk.
             Amacı      Açısal momentum ile tork arasında ilişki kurabilme.                     Bireysel
             1. Yönerge  www.eba.gov.tr/videoizle/fizik-deneyleri/44827c649f0fae5fb4733b3d2b837cf70215281ed6002
                     ağ adresini kullanarak Eğitim Bilişim Ağı platformundan "Açısal Momentumun Korunumu (Kuv-
                     vet-Hareket)" adlı videoyu izleyiniz. Tekerin dönme yönünden dolayı oluşan açısal momentumun
                     yönüne ve öğretmenin dönme yönünden dolayı oluşan açısal momentumun yönüne dikkat ederek
                     notlar alınız.









             2. Yönerge  www.eba.gov.tr/videoizle/fizik-deneyleri/40187c649f0fae5fb4733b3d2b837cf70215281ed6001
                     ağ adresini kullanarak Eğitim Bilişim Ağı platformundan "Dış Tork ve Açısal Momentum (Kuv-
                     vet-Hareket)" adlı videoyu izleyiniz. Dışarıdan uygulanan kuvvetin etkisinde oluşan dönme hareke-
                     tinde tekerin ve öğretmenin dönme yönüne dikkat ederek notlar alınız.








             3. Yönerge  İzlediğiniz videolar ve aldığınız notlardan yararlanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.
             1  Açısal momentumun yönü ve büyüklüğü nasıl bulunur? Açıklayınız.









             2  Dışarıdan bir kuvvet uygulanmadığı durumda öğretmenin elindeki tekeri kendisi yatay eksende
                döndürdüğünde tekerin dönme yönü ile öğretmenin dönme yönü arasında nasıl bir ilişki vardır?
                Sebebini açıklayınız.








             3  Öğretmenin eliyle yatay düzlemde tuttuğu teker, dışarıdan tekere teğet bir kuvvet uygulanarak dön-
                dürüldüğünde teker ve öğretmenin aynı yönde dönmesine ne sebep olmuştur? Açıklayınız.

















                                                                                                    51
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58