Page 51 - 12. Sınıf Matematik Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 51
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 12 37
Analitik Düzlemde Temel Dönüşümler Kazanım: 12.4.1.1. Analitik düzlemde koordinatları verilen bir noktanın öteleme, dönme ve simetri
dönüşümleri altındaki görüntüsünün koordinatlarını bulur.
Alan Becerileri: Muhakeme, modelleme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi HER BLOK YERİNE GEÇSİN 20 dk.
Amacı Geometrik şekilleri noktalar üzerinde öteleme ve ve bu şekillerin dönme dönüşümleriyle işlem yapabilme. Bireysel
Tetris oyununun amacı, iki boyutlu olan oyun alanına yukarıdan gelen blokların denetimli bir şekilde düş-
mesini sağlayarak arada hiç boşluk olmayacak şekilde yatay sıralar oluşturup bu yatay sıraları yok etmektir.
Yok edilen yatay sıraların yerine yukarıdaki bloklar aynı şekilde aşağıya inmektedir. Bloklar üzerinde verilen
noktalara göre saat yönünde veya saat yönünün tersine döndürülerek ve yatay eksende sağa-sola, dikey ek-
sende aşağıya hareket ettirilerek kontrol edilebilir. Oyun ekranındaki kareler birim kare olup her blok 4 birim
kareden oluşmaktadır.
• Bu bloklar, oyun alanının üst kısmında bloğun uzun kısmı orta sütuna gelecek hâlde belirecektir.
• Sırayla oyuna dâhil olacak olan bloklar ekranın yanında gösterilecektir.
• O noktası analitik düzlemde 00h noktası olarak alınacak ve bloklar üzerindeki işaretli noktalara ötele-
,
^
me ve dönme işlemleri yapılacaktır.
• Oyuncu her bloğu en fazla yatay sırayı yok edecek ve bir sonraki yatay sırada daha fazla yeri dolduracak
şekilde yerleştirecektir.
• Oyuncunun tetrisinde beliren oyun ekranı aşağıda verilmiştir:
Sonrak
A
B
C
O
49