Page 54 - 12. Sınıf Matematik Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 54
38 MATEMATİK 12 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Oynadığı hamleye göre gemilere ait hiçbir kareyi vuramayan oyuncu 100 puan kaybeder. Oyun matematiksel
dönüşümlerle sırayla oynanmaktadır. Oyunculardan birinin çektiği karta göre yapacağı hamleler aşağıdaki
gibidir:
1. Hamle
4
x
3 ^
2 ^
Çektiği 8 No.lu zarftaki yönerge: "(2,2) noktasının loglog 5 + hhh = 1 denklemini sağlayan x değeri ka-
^
dar sağa ötelenmesiyle ulaşılan noktayı vur." şeklindedir.
2. Hamle
3 $ cos20 - sin20c sin a3 sin a3
c
Çektiği 3 No.lu zarftaki yönerge: " x = ve y = - olmak üzere oluşturulan
sin220c sin a cosa
(x, y) noktası orijin etrafında pozitif yönde 90 derece döndürüldüğünde ulaşılan noktayı vur." şeklindedir.
3. Hamle
y
y
1
Çektiği 4 No.lu zarftaki yönerge: "denklemleri x2 -= 11 ve x += olan doğruların kesim noktasının oriji-
ne göre simetriği olan noktayı vur." şeklindedir.
Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruyu cevaplayınız.
Oyuncunun oyun sırasında her hamlesi sonucunda oluşan puan durumunu bulunuz.
52
Hazırlayan: Alper DOĞAN