Page 53 - 12. Sınıf Matematik Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 53
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 12 38
Analitik Düzlemde Temel Dönüşümler Kazanım: 12.4.1.1. Analitik düzlemde koordinatları verilen bir noktanın öteleme, dönme ve simetri
dönüşümleri altındaki görüntüsünün koordinatlarını bulur.
Alan Becerileri: Muhakeme,ilişkilendirme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi BÜYÜK HEDEF 20 dk.
Amacı Bir problemde verilen bir noktanın temel dönüşümler yardımıyla koordinatlarını bulabilme. Bireysel
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
Melih Öğretmen'in tasarladığı Büyük Hedef oyununda görseldeki gibi bir kutunun ön yüzünde 1 den 14 e kadar
numaralandırılmış çekmecelerin içinde yönerge zarfları bulunmaktadır. Öğrenciler, tasarlanan oyunu bir çek-
mece seçip hamlelerini çekmecenin içinden çıkan yönergelere göre yaparak oynayacaklardır.
Aşağıda gösterilen kartların üzerinde analitik düzlem verilmiş olup her birim kare, analitik düzlemde bir nok-
taya karşılık gelmektedir.
5 5
4 4
3 3
2 2
1 1
-5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5 -5 -4 -3 -2 -1 0 1 2 3 4 5
-1 -1
-2 -2
-3 -3
-4 -4
-5 -5
Filo Kartı Atış Kartı
Oyunun kuralları:
Büyük Hedef oyunu bir kişi oyun kurucu, iki kişi oyuncu olacak şekilde üç kişiyle oynanır. Bir adet filo kartı ile
bir adet atış kartı gereklidir.
Oyun kurucu, filo kartının üzerine diğer oyuncuların göremeyeceği şekilde aşağıdaki nesneleri yerleştirir:
Oyuncunun nesneleri vurabilmesi için nesneler üzerinde yer alan bir noktaya hamle yapması gerekmektedir.
• 1 adet mayın gemisi (İki kareyi kaplar. Mayın gemisine ait bir kareyi vuran 50 puan alır.)
• 1 adet denizaltı (Üç kareyi kaplar. Denizaltına ait bir kareyi vuran 75 puan alır.) ve
• 1 adet fırkateyn (Dört kareyi kaplar. Fırkateyne ait bir kareyi vuran 100 puan alır.).
• 1 adet büyük hedef (Beş kareyi kaplar. Büyük hedefe ait bir kareyi vuran 200 puan alır.)
51