Page 111 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 111
53 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
1.
Tarık Dursun K., önce kendi geçmişiyle İzmir’i, sonra hayatta hep sevecen baktığı bütün insan-
larımızı anlatır. Üstelik bunu “kısa hikâye” bazen “kısa kısa hikâye” tekniğiyle ama ayrıntılar-
dan/olaylardan en küçük bir eksiklik duygusu vermeden yapar. Kısa hikâyenin Türk edebiyatın-
daki yetkin isimlerinden biridir.
a) Okuduğunuz metni, yazar hakkında bilgi veren bu paragrafla karşılaştırdığınızda neler söyleye-
bilirsiniz?
b) Sizce yazarın, eserini kısa hikâye tekniğiyle yazması metnin okunurluğunu nasıl etkilemiş
olabilir?
2. Okuduğunuz metinde yazarın; eserinde gündelik bir dil kullandığını, kısa cümleler kurduğunu ve
çocukluk anılarından yararlandığını söylemek mümkündür. Sizce bu durum, metnin anlatımına
nasıl bir katkı sağlamıştır?
3. Yukarıdan aşağıya. Çocuklara böyle bakmıyor muyuz? Yukarıdan yani. Çocuklar da büyüklere nasıl
bakıyorlar?
Aşağıdan yukarıya.
Aşağıdan yukarıya bana baktım. Korkunçtum.
Okuduğunuz metinden alınan bu parçada yazarın bir öz eleştiri yaptığı söylenebilir. Bu durumla
ilgili sizin düşünceleriniz nelerdir?
4. “Nasıl bilebiliyorsun bu kadar şeyi?”
“Çünkü görüyorum,” dedi.
Okuduğunuz metinden alınan yukarıdaki satırlarda yazarın “bilmek için görmek” gerektiği konu-
suna yaptığı vurgunun, hikâyeci bir insan için önemi hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.
110
Hazırlayan: Dr. Döndü KARACA