Page 111 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 111

53        TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12                          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          1.
                Tarık Dursun K., önce kendi geçmişiyle İzmir’i, sonra hayatta hep sevecen baktığı bütün insan-
                larımızı anlatır. Üstelik bunu “kısa hikâye” bazen “kısa kısa hikâye” tekniğiyle ama ayrıntılar-
                dan/olaylardan en küçük bir eksiklik duygusu vermeden yapar. Kısa hikâyenin Türk edebiyatın-
                daki yetkin isimlerinden biridir.



              a) Okuduğunuz metni, yazar hakkında bilgi veren bu paragrafla karşılaştırdığınızda neler söyleye-
                 bilirsiniz?









              b) Sizce yazarın, eserini kısa hikâye tekniğiyle yazması metnin okunurluğunu nasıl etkilemiş
                 olabilir?








          2.  Okuduğunuz metinde yazarın; eserinde gündelik bir dil kullandığını, kısa cümleler kurduğunu ve
              çocukluk anılarından yararlandığını söylemek mümkündür. Sizce bu durum, metnin anlatımına
              nasıl bir katkı sağlamıştır?








          3.  Yukarıdan aşağıya. Çocuklara böyle bakmıyor muyuz? Yukarıdan yani. Çocuklar da büyüklere nasıl
              bakıyorlar?
              Aşağıdan yukarıya.
              Aşağıdan yukarıya bana baktım. Korkunçtum.

              Okuduğunuz metinden alınan bu parçada yazarın bir öz eleştiri yaptığı söylenebilir. Bu durumla
              ilgili sizin düşünceleriniz nelerdir?









          4.  “Nasıl bilebiliyorsun bu kadar şeyi?”
              “Çünkü görüyorum,” dedi.
              Okuduğunuz metinden alınan yukarıdaki satırlarda yazarın “bilmek için görmek” gerektiği konu-
              suna yaptığı vurgunun, hikâyeci bir insan için önemi hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.











          110
                                                                                 Hazırlayan: Dr. Döndü KARACA
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116