Page 220 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 220
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12 108
4. ÜNİTE > Roman Kazanım A.2.12: Metinde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/ anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.
Alan Becerileri: Okuma Becerisi Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi Âşık Diliyle Roman 25 dk.
Amacı Bir sanatçının romanlarındaki edebî anlayışı yazdığı farklı türlerdeki metinlerden ve beslendiği kaynaklardan yola Bireysel
çıkarak tespit edebilme.
Yönerge Şiiri okuyunuz. Aşağıdaki soruları okuduğunuz metin çerçevesinde cevaplayınız.
(Metin, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)
Toroslardan Yurda Sesleniş
Bir mektubun aldım Âşık Ömer’in
Gel de yurda kurban serimizi gör
Sen ne dersen ben de demek isterim
Güneşte kavrulan derimizi gör.
Boz sabahı avımıza salınca
Dadaloğlu içimizde kalınca
Karacaoğlan köyümüzden olunca
Şu semayı saran nurumuzu gör.
Rüzgâr bayrak torosların başında
Cennet gül gül açmış yurdun taşında
Mor sümbüllü şu dağların döşünde
İçin için yanan karımızı gör.
Anamız bizi doğurmuş mert için
Söylemeye dert kalmadı dert için
Köylü için Ata için Yurt için
Âşık Yaşar derler delimizi gör.
Âşık Yaşar
(Kemal Sadık Göğçeli)
Kelime Dağarcığı
döş: Göğüs, bağır. ser: Baş, kafa.
1. Şiirde Âşık Yaşar’ın, yaşadığı yere ait özelliklerden bahsetmesinin sebebi nedir?
2. Âşık Yaşar’ın, şiirinde Âşık Ömer, Dadaloğlu ve Karacaoğlan’a yer vermesinin amacı ne olabilir?
219