Page 276 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 276
FİZİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
CEVAP ANAHTARLARI
Etkinlik No.: 25 4. Yönerge
Öğrencilerin verdiği cevaplara göre farklılık görülebilir.
Muhtemel cevaplar: Olumlu sonuçlar:
Saygınlık kazanma
1. Yönerge Güvenirlik
1. CERN’de yapılan bu deneylerle evrenin oluşumu ile ilgili yeni İyi bir imaja sahip olma
Problem çözümünde yardım görme
veriler elde edilmek istenmektedir.
Toplumda kabul görme vb.
2. CERN’deki deneylerin yerin 100 m altında yapılmasının farklı Bireysel olarak olumsuz sonuçlar:
nedenleri vardır. Bunlar:
• Doğal faktörlerin etkilerini azaltmak İşini kaybetme
• Kozmik ışınların etkisini azaltmak Saygınlığını kaybetme
• Güvenli çalışma ortamı hazırlamak Toplumdan soyutlanma
• Dokunmatik ekran teknolojileri Güvenirliğini yitirme
Kişisel benliğin zarar görmesi
• Kanser tedavisi
• Tıbbi ve endüstriyel görüntüleme sistemleri Mesleksel ve örgütsel bağlılığın zayıflaması
Öz saygının yitirilmesi
• Elektronik parçalar
• örnek olarak verilebilir. Çalışma arkadaşlarıyla ilişkilerin bozulması
Kişisel imajın bozulması
Toplumsal olumsuz sonuçlar:
3. Öğrencilerin verdiği cevaplara göre farklılık görülebilir. Yozlaşmanın kurumsallaştırılması
Etik değerlerin önemini yitirmesi
4. Öğrencilerin verdiği cevaplara göre farklılık görülebilir. Davranış bozukluklarının yaygınlaşması
Not: Konu ile ilgili bilgiler için bk. MEB Ortaöğretim Fizik 9 Ders Kitabı,
sayfa 48.
Elektronun keşfinin süper iletkenliğin kapılarını aralaması gibi
5. Higgs parçacığının keşfi de yeni gelişmelere yol açacaktır. Etkinlik No.: 27
Kütle: Parçacık ya da nesneyi oluşturan madde miktarının ölçü-
2. Yönerge 1. südür. Birimi kilogram (kg)’dır.
Öğrencilerin verdiği cevaplara göre farklılık görülebilir. Hacim: Maddelerin uzayda kapladığı yerdir. Birimi metreküp
3
Muhtemel cevaplar: (m )’tür.
Tabloda yer alan örnekler ve yöntemler öğrenci tercihine bıra-
1. Bilim araştırma merkezlerimizin son dönemdeki çalışmaları 2. kılmıştır. Bununla birlikte öğrencilere;
ülkemizin birincil kalkınma hedefleri doğrultusunda gerçek -Kütle ölçümü için eşit kollu terazi, elektronik terazi, baskül,
anlamda takdir edilecek bir kıvama gelmiştir. Savunma sana- kantar gibi ölçüm aletleri kullanıldığı,
yisinde teknolojik olarak önemli gelişmeler sağlanmıştır. Enerji -Hacim ölçümü için düzgün geometrik şekle sahip katı cisim-
verimliliğini artırmak için yenilenebilir enerji kaynaklarının lerin hacminin cismin geometrik şekline bağlı olarak hesaplan-
gelişimi ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeler, yenilenebilir dığı, düzgün geometrik şekli olmayan katı bir cismin hacmini
enerji kaynaklarında dışa bağımlılığı azaltmak için gerekli ça- ölçmek için sıvılardan yararlanılabildiği ve taşırma kabı kullanı-
lışmalardır. labildiğine yer verilmesi için gerekli yönlendirmeler yapılmalı-
2. Öğrencilerin verdiği cevaplara göre farklılık görülebilir. dır. Aşağıdaki tablo yalnızca bir örnektir.
Yöntemlerim
Elek-
De-
Terazi
3. Öğrencilerin verdiği cevaplara göre farklılık görülebilir. Ayrıt- receli Küre- ile önce tronik Taşırma
nin
larını
kabı
Örneklerim ölçer, silindir hacim boş terazi ile kullanı-
4. Covid-19 ile dünyada birçok değişimler olmaktadır. Bilim in- ....... ....... .... ........ ölçerim. rım
sanları bunun üstesinden gelebilmek için çalışıyorlar. Bilim
ve teknoloji alanında daha fazla ilerleme olması gereklidir. Bu Bilgisayar kasa- X
araştırma ortamı için tıbbi fiziğe daha fazla ihtiyaç duyuldu- sının hacmi
ğundan araştırma - geliştirme çalışmalarına gerekli değer ve- Bir bardak X
sütün kütlesi
rilmelidir.
Bilim araştırma merkezlerinde yapılan çalışmalar sergilenebilir, Ders kitabımın X
5. hacmi
gelen ziyaretçilerden elde edilen kaynaklarla gereken finans-
man sağlanabilir. Bilim merkezleri geliştirilmeli, gerektiğinde Yarıçapı 0,5 cm
gerekli kaynak için halka arz edilmelidir. olan bilyemin X
hacmi
Not: Konu ile ilgili bilgiler için bk. MEB Ortaöğretim Fizik 9 Ders Kitabı, Kalemimin
sayfa 43-48. kütlesi X
Bir kaşık tuzun
Etkinlik No.: 26 X
kütlesi
1. Yönerge Ufak bir taş
parçasının X X
Öğrencilerin verdiği cevaplara göre farklılık görülebilir. hacmi
....
3. Yönerge Soruların ilişkili olduğu etik ilkeler aşağıdaki gibidir.
1. soru-III, 2. soru-II ve III, 3. soru-II ve III, 4. soru-I
276