Page 204 - Kimya 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 204

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                             KİMYA 9      100

             4. ÜNİTE > Maddenin Hâlleri  Kazanım 9.4.4.1: Gazların genel özelliklerini açıklar. 9.4.4.2: Gazların basınç, sıcaklık,
                                  hacim ve miktar özelliklerini birimleriyle ifade eder.
             Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme, Yaratıcı Düşünme  Alan Becerileri: Çıkarım Yapma, Sayı-Uzay İlişkileri Kurma
             Etkinlik İsmi                     GAZLARIN ÖZELLİKLERİ                              30 dk.
             Amacı      Gazların genel özelliklerini yorumlayabilme.                             Grup

             Gerekli Materyaller: Oda spreyi, kronometre


             1. Yönerge  Aşağıda verilen soruları grup arkadaşlarınızla beraber beyin fırtınası yaparak cevaplandırınız.


             1.  Soluk alıp verirken akciğerlerimizin nasıl bir mekanizmayla çalıştığını açıklayınız.






             2.  Dünyanın yüksek dağlarına tırmanan insanlar, nefes almalarına yardımcı olmak için genellikle ok-
                 sijen tüplerini kullanırlar. Bir dağcı sizden bunun nedenini belirtmenizi isterse nasıl açıklarsınız?







                                                                                 o
             3.  Deodorant ve oda spreyi kutularının üzerinde “Güneş ışınlarından ve 50  C üzerindeki sıcaklıktan
                 uzak tutunuz.” bilgisi yer almaktadır. Bu uyarının nedenini gerekçesi ile yazınız.







             4.  Eğer yangın sırasında bina içerisinde mahsur kalırsanız yere yatarak yuvarlanmanız gerekir. Bu
                 durumun nedenini açıklayınız.








             2. Yönerge  Gönüllü iki öğrenci seçilir. Sınıf boyunca veya bir koridor boyunca 10 m’lik mesafe ölçülür. Öğrenciler
                     10 metrelik mesafenin iki ucunda yerlerini alır. Öğrencilerden biri oda spreyini, diğeri kronometreyi
                     elinde tutar. Oda spreyi havaya sıkıldığı anda kronometre çalıştırılır. Kronometreyi tutan öğrenci
                     kokuyu hissettiğinde kronometre durdurulur.

             1.  Kronometreyi tutan öğrencinin kokuyu daha kısa sürede hissetmesi için ne yapılabilir? Açıklayınız.








             2.  Bu etkinlik gazların hangi özelliğini açıklamak için kullanılabilir? Gerekçesiyle açıklayınız.









                                                                                                    203
   199   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209