Page 217 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 217
111 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Bir çığlık kopardım. Yara açıldı. Operatör eğildi ve benim pek iyi anladığım vahim bir teşhis yerine
geçen manalı bir sesle mırıldandı: “Hımm…”
Hava dokundukça yaralı çıplak et derisiz gibi ürperiyor ve benden fazla korkuyordu. Daha büyük
acılara hazırlanıyordum. Her yaradan içeriye bir sonda girecektir ve kemikteki çürüğe kadar dayana-
caktır.
(...)
Peyami Safa, Dokuzuncu Hariciye Koğuşu
1. Çocukluğunda kolundan ciddi bir rahatsızlık geçirdiği bilinen Peyami Safa’nın, Dokuzuncu Harici-
ye Koğuşu’nda, bacağındaki rahatsızlık yüzünden büyük acılar çeken bir çocuğu anlatması, eserin
otobiyografik bir roman olarak değerlendirilmesi için yeterli midir? Neden?
2. Romanın, başkahramanın dilinden anlatılması ve eser boyunca bu başkahramanın adının hiç geç-
memesi gibi özellikler bu kahramanın Peyami Safa’nın kendisi olduğu anlamına gelir mi? Görüşle-
rinizi gerekçeleriyle ifade ediniz.
3. Bir sanatçıyla ilgili psikolojik gerçeklere sanatçının eserlerinden yola çıkarak ulaşmak mümkün
müdür? Okuduğunuz metni de göz önünde bulundurarak açıklayınız.
4. Bir hastalık, okuduğunuz metnin kurgusunda önemli bir yere sahiptir. Yaşadığımız COVID-19
salgınının hayatımızda, ilişkilerimizde ve duygularımızdaki yeri konusunda neler söylersiniz? Bir
roman yazarı olsaydınız bu salgını eserlerinizde işler miydiniz? Neden?
216
Hazırlayan: Ahmet KARSLI