Page 217 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 217

111      TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9                           Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



            Bir çığlık kopardım. Yara açıldı. Operatör eğildi ve benim pek iyi anladığım vahim bir teşhis yerine
            geçen manalı bir sesle mırıldandı: “Hımm…”

            Hava dokundukça yaralı çıplak et derisiz gibi ürperiyor ve benden fazla korkuyordu. Daha büyük
            acılara hazırlanıyordum. Her yaradan içeriye bir sonda girecektir ve kemikteki çürüğe kadar dayana-
            caktır.
             (...)
                                                                      Peyami Safa, Dokuzuncu Hariciye Koğuşu


          1.  Çocukluğunda kolundan ciddi bir rahatsızlık geçirdiği bilinen Peyami Safa’nın, Dokuzuncu Harici-
              ye Koğuşu’nda, bacağındaki rahatsızlık yüzünden büyük acılar çeken bir çocuğu anlatması, eserin
              otobiyografik bir roman olarak değerlendirilmesi için yeterli midir? Neden?












          2.  Romanın, başkahramanın dilinden anlatılması ve eser boyunca bu başkahramanın adının hiç geç-
              memesi gibi özellikler bu kahramanın Peyami Safa’nın kendisi olduğu anlamına gelir mi? Görüşle-
              rinizi gerekçeleriyle ifade ediniz.












          3.  Bir sanatçıyla ilgili psikolojik gerçeklere sanatçının eserlerinden yola çıkarak ulaşmak mümkün
              müdür? Okuduğunuz metni de göz önünde bulundurarak açıklayınız.













          4.  Bir hastalık, okuduğunuz metnin kurgusunda önemli bir yere sahiptir. Yaşadığımız COVID-19
              salgınının hayatımızda, ilişkilerimizde ve duygularımızdaki yeri konusunda neler söylersiniz? Bir
              roman yazarı olsaydınız bu salgını eserlerinizde işler miydiniz? Neden?














          216
                                                                                     Hazırlayan: Ahmet KARSLI
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222