Page 22 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 22
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9 9
1.ÜNİTE > Giriş Kazanım 9.1.9
Alan Becerileri: Okuma Becerisi Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi SENİ DAHA İYİ NASIL TANITIRIM? 25 dk.
Amacı Etkili dinleme ve anlatma yoluyla ifade olanaklarını geliştirebilmek. Grup
1.Yönerge Öğrenciler ikişer ikişer eşleştirilir. Her öğrenciye beşer dakika süre verilir. Bu süre içinde öncelikle
kendilerine dair düşünmeleri, kendilerini yeni tanıştıkları bir kişiye tanıtmak için söylemek istedikle-
rini planlamaları ve eşleştikleri arkadaşlarına kendilerini tanıtmaları istenir. Her iki öğrenci de etkili
bir dinlemeyle birbirlerini dinler ve sürenin sonunda her öğrenci arkadaşını sınıftaki arkadaşlarına
tanıtır.
2.Yönerge Sınıfta yapılan tanıtımların bitiminde öğrencilerle birlikte etkinlik değerlendirilir. Değerlendirme
yaparken eleştirel bir bakış oluşturmak için öğrencilere bazı sorular sorulabilir. Örneğin, arkadaşı-
nızdan neler duymak isterdiniz? Arkadaşınızın anlatılan özelliklerinden özellikle dikkatinizi çeken
oldu mu? Niçin? Arkadaşınızın etkili bir anlatım sergilediğini düşünüyor musunuz? vb.
21