Page 22 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 22

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                          TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9            9

             1.ÜNİTE > Giriş               Kazanım 9.1.9
             Alan Becerileri: Okuma Becerisi  Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi

             Etkinlik İsmi                 SENİ DAHA İYİ NASIL TANITIRIM?                        25 dk.
             Amacı      Etkili dinleme ve anlatma yoluyla ifade olanaklarını geliştirebilmek.    Grup



             1.Yönerge  Öğrenciler ikişer ikişer eşleştirilir. Her öğrenciye beşer dakika süre verilir. Bu süre içinde öncelikle
                     kendilerine dair düşünmeleri, kendilerini yeni tanıştıkları bir kişiye tanıtmak için söylemek istedikle-
                     rini planlamaları ve eşleştikleri arkadaşlarına kendilerini tanıtmaları istenir. Her iki öğrenci de etkili
                     bir dinlemeyle birbirlerini dinler ve sürenin sonunda her öğrenci arkadaşını sınıftaki arkadaşlarına
                     tanıtır.



             2.Yönerge  Sınıfta yapılan tanıtımların bitiminde öğrencilerle birlikte etkinlik değerlendirilir. Değerlendirme
                     yaparken eleştirel bir bakış oluşturmak için öğrencilere bazı sorular sorulabilir. Örneğin, arkadaşı-
                     nızdan neler duymak isterdiniz? Arkadaşınızın anlatılan özelliklerinden özellikle dikkatinizi çeken
                     oldu mu? Niçin? Arkadaşınızın etkili bir anlatım sergilediğini düşünüyor musunuz? vb.



























































                                                                                                    21
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27