Page 23 - Biyoloji 10 | 2.Ünite
P. 23

K
                                                                   KALITIM VE BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİKALITIM VE BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK










                  ALIŞTIRMALAR


                  1. Yuvarlak tohum aleli (A) buruşuk tohum aleline (a) baskındır.
                      Yuvarlak tohumlu bir bezelye bitkisinin genotipinin heterozigot ya da homozigot
                       olduğunu anlamak için yapılan uygulama ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
                      a) Çaprazlanan bireylerin olası genotiplerini yazınız.
                          ........................................................................................................................................
                          ........................................................................................................................................

                      b) Olası çaprazlamaları gösteriniz ve sonuçları yorumlayınız.












                  2. Genotipi bilinmeyen baskın fenotipli erkek tavşan ile aynı karaktere ait homozigot
                      çekinik genotipli dişi tavşanın çaprazlanması sonucu farklı zamanlarda 15 baskın
                       fenotipli, 14 çekinik fenotipli yavrular oluşmuştur.
                      Bu durumu nasıl açıklarsınız?
                       ...........................................................................................................................................
                       ...........................................................................................................................................
                       ...........................................................................................................................................
                       ...........................................................................................................................................

                  3. ABCE fenotipli bireyin genotipinin anlaşılabilmesi için hangi genotipli bireyle
                       çaprazlanması gerekir? Nedenini açıklayınız.
                       ..........................................................................................................................................
                       ..........................................................................................................................................
                       ..........................................................................................................................................
                       ..........................................................................................................................................


                  4. kmp fenotipli birey bu karakterler açısından hangi genotipe sahip bireylerin kont-
                       rol çaprazlanmasında kullanılabilir? Muhtemel genotiplerden dört tanesini yazınız.
                        .........................................................................................................................................
                       .........................................................................................................................................
                       .........................................................................................................................................
                       .........................................................................................................................................





                                                                                                      BİYOLOJİ 10 BİYOLOJİ 10
                                                                                                  99
                                                                                                  99
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28