Page 58 - Fen Lisesi Matematik 10 | 2.Ünite
P. 58
FONKSİYONLAR
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A) 1-5. sorularda boş bırakılan yerleri uygun olacak şekilde doldurunuz.
1. Her elemanı, kendisine eşleyen fonksiyona ......................................... denir.
2. Bir fonksiyonun tersinin olması için ......................................... olması gerekir.
3. Grafiği verilen bir bağıntının fonksiyon olup olmadığını belirlemek için uygulanan teste .................. denir.
1
4. f ] g k 2 - 6g x + k 4 + fonksiyonu, sabit fonksiyon olduğuna göre f 2017 $ ]g f 2018g çarpımının
x = ]
]
sonucu .............. olur.
3 "
5. : f R - ! + R
] m - 3g x $ + 24
x =
f ] g fonksiyonu, sabit fonksiyon olduğuna göre f ] mg ............ olur.
x 4 - 12
B) 6. soruda numaralarla verilen ifadeleri, harf ile verilen ifadelerle doğru şekilde eşleştiriniz.
,,3, olmak üzere A "
6. A = " 12 A tanımlı fonksiyonlar için
,
a f = ^ " , 11 ^ , h , 33h,
h
, 22 ^
Bire bir fonksiyon 1
,
b f = ^ " , 12 ^ , h , 31h,
, 22 ^
h
Sabit fonksiyon 2
,
c f = ^ " , 12 ^ , h , 31h,
, 23 ^
h
Birim fonksiyon 3
,
ç f = ^ " , 11 ^ , h , 23h,
h
, 22 ^
İçine fonksiyon 4
,
d f = ^ " , 11 ^ , h , 31h,
, 21 ^
h
C) 7-10. açık uçlu soruların cevaplarını boş bırakılan alanlara yazınız.
x x x 1+
2 =
7. f 3 + h 9 + 3 - 2 olduğuna göre 9. f ,:g R " R tanımlı fonksiyonlarda f bir çift
^
f 4 ] g değerini bulunuz. fonksiyon ise
3
x =-
g ] g x f $ ] xg fonksiyonunun tek fonksiyon
olduğunu gösteriniz.
8. : f R " R , 10. : f R " R bire bir ve örten bir fonksiyon
Z x 2 + 3 , a x 1- 2 ise olmak üzere
]
]
]
2 $$
x =
x = [
]
f ] g ] ] , 6 x = 2- ise f ] g ^ p - px + 4 3 olduğuna göre
x $ +
]
1h
]
] ]
ise
2
, a x 2-
x +
1
-
\
parçalı tanımlı fonksiyonu için f ^ ph değerini bulunuz.
f - 2 + ]g f 2 = 10 olduğuna göre
]
g
f - 4g değerini bulunuz.
]
126 Fen Lisesi Matematik 10