Page 140 - İşletme (Tüm Kitap)
P. 140
5.3. Performans Değerlendirme
İşletmeler, çalışanlarının performansını değerlendirmelidir. Performans değer-
lendirmesi ile bir çalışanın diğer çalışanlara göre yetenekleri, genel davranış özellikleri, iş
görmedeki başarısı veya başarısızlığı, iş ortamında sergilediği alışkanlıklar vb. özellikler
tespit edilmeye çalışılır.
Performans değerlendirmede amaç kişiyi bir iş hayatı içinde bütün olarak tüm
yönleri ile ele almak, başarılarını ödüllendirmek ve eksikliklerinin giderilmesine imkân
tanımak, çalışanların; işletmenin etkinlikleri, kendi becerileri ve katkılarını sürekli iyileş-
tirmeleri için bireylerin ve grupların sorumluluk üstlendikleri bir ortam oluşturmaktır. Bu
ortamın amacı verim, kalite ve insan ilişkileridir.
Performans değerlendirme ya da yönetimi, gerçekleştirilmesi gereken işletme-
nin amaçları ile personelin ortaya koyması gereken performansa ilişkin ortak bir anla-
yışın şirkette yerleştirilmesidir. Personelin bu amaçlara ulaşmak için yapacağı katkının
derecesini artırıcı biçimde yöneltme, değerlendirme, ücretlendirme ya da ödüllendirme
sürecidir.
29. ETKİNLİK
İş yerinin yaptığı performans değerlendirmesi sonuçlarının, işletme ve
çalışanlar açısından nasıl ve ne şekilde kullanılabileceği ile ilgili düşüncelerinizi
özetleyiniz.
………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………
30. ETKİNLİK
Bir lise öğrencisinin okuldaki performansını ölçmek için hangi ölçütleri
dikkate almak gerekir?
Kendinize göre beş temel ölçüt belirleyiniz.
1. ...................................................................................................
2. ...................................................................................................
3. ...................................................................................................
4. ...................................................................................................
5. ...................................................................................................
138