Page 142 - İşletme (Tüm Kitap)
P. 142

5.5. Gelişen ve Değişen Şartlara Göre Hizmet İçi Eğitim
                   İşe yeni başlarken oryantasyon eğitimine alınan personel, işletmede çalıştığı
            süre boyunca gelişen ve değişen yeni şartlara ve teknolojilere uyum sağlayabilmelidir.
            Bilim ve teknolojideki gelişmeler, her meslek grubundaki personelin yeni bilgi ve
            teknolojileri öğrenmesini ve bu konularda kendilerini yetiştirmelerini zorunlu kılmak-
            tadır. Bu amaçla personel, çalıştığı işletme tarafından düzenlenen kurslara katılarak
            bu kurslarda aldığı eğitimle bilgi ve becerisini gelişen ve değişen şartlara uygun hâle
            getirir.
                   Bilginin ve teknolojinin hızla değiştiği çağımızda yöneticiler, çalışanlarının
            en yeni bilgilere sahip olmalarını isterler. Kendilerinden beklenen performansı tam
            olarak sergileyemeyen personelin eksikliklerinin giderilmesi gerekmektedir. İşletme-
            ler, bu eksiklikleri giderebilmek için personelini hizmet içi eğitimden geçirir.
                   İşletme, çalışanların hizmet içi eğitime ihtiyacı olup olmadığını aşağıdaki
            yöntemlerle tespit edebilir.
                 •  Anketler düzenleyebilir.
                 •  Bazı testler uygulayabilir.
                 •  Çalışanları gözlemleyebilir.
                 •  Çalışanların verimliliklerini denetleyebilir.
                 •  Zaman zaman çalışanlarıyla bir araya gelip kar-  Görsel: 5.15
                   şılıklı paylaşımlarda bulunabilir.
                 •  Belli dönemler itibarıyla çalışanlarla ilgili raporlar düzenleyebilir.
                 •  Performans değerlendirme sonuçlarına bakabilir.
                   Hizmet  içi  eğitimin  amacı,  değişen  ve  gelişen  şartlara  göre  ortaya  çıkan
            hususların işletmenin her kademesindeki personele aktarılması, personelin haberdar
            edilmesidir. Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin temel özelliği, mesleki bir amaca yönelik
            olmasıdır. Hizmet içi eğitim, bireye belli bir meslek ve hizmet bilgisi kazandırmaya
            yönelik faaliyetlerdir. Hızla değişen toplum ve meslek dallarının koşullarını evvelce
            görmüş oldukları öğrenim ile yerine getirmekte zorluk çeken personelin hizmet içinde
            yetiştirilmesi zorunluluğu gün geçtikçe artmaktadır.
                   Teknoloji gelişimi ve hızla artan bilgi birikimi, bu teknoloji ve bilgiyi kul-
            lanıp yönlendirebilecek, ileriye dönük tahminler yapabilecek eğitilmiş insan gücü-
            ne olan ihtiyacı da beraberinde getirmektedir. Diğer taraftan eğitimini tamamlayan
            yetişmiş bir insan, her yıl teorik bilgisinin bir kısmını yitirmektedir. Teorik bilgisini
            çağa uydurmak için çalışanlar, zamanlarını bilgi yenilemeye ayırmalıdır. Bu yola baş-
            vurmayan personel, zamanla tüm gelişmelerin gerisinde kalacaktır. Gelişen şartlara
            ayak uydurmak, çağdaş toplumların gerisinde kalmamak ve mevcut nitelikli personeli
            geleceğin atıl iş gücüne dönüştürmemek için sürekli eğitim kaçınılmaz olmaktadır.


                                           140
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147