Page 25 - Biyoloji 9 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 25
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
9 BİYOLOJİ 9 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
2. Aşağıdaki tabloda verilen kavramların tanımını önce kendi anladığınız şekliyle yazınız. Sonra me-
tinde geçen tanımlarını tespit ederek ilgili bölüme yazınız. Kavramla ilgili bir örnek yazdıktan sonra
son aşamada tanımları karşılaştırarak doğruluğunu değerlendiriniz.
DEĞERLENDİRME
BENİM METİNDEKİ ÖRNEK
KAVRAM (Doğrulama mı?
TANIMIM TANIM YAZALIM
Yanılgı mı?)
Kohezyon
kuvveti
Yüzeyi gerilimi
Çözücülük
Öz ısı
Polarite
3. Öğrenciler aralarında “suyun özellikleri ve canlılar üzerindeki etkileri” ile ilgili konuşmaktadır. Sizce
hangi ifadeler yanlıştır? Nedenlerini gerekçeleriyle yazınız.
Ahmet: Melis: Eren:
Enzimlerin çalışabilmesi Su, iyi bir çözücü olma- Su hem enerji hem de
için ortamda en az %60 sından dolayı besinlerin besin kaynağıdır.
oranında su bulunmalıdır. kolaylıkla sindirilmesini ve
bu besinlerin kimyasal
reaksiyonlara girmesini
sağlar.
Simge:
Mehmet:
Suyun öz ısısının yüksek Bitkiler, suda çözünmüş
olması besinlerin kolaylıkla mineralleri topraktan su
sindirilmesini ve bu besinlerin yardımı ile alır.
kimyasal reaksiyonlara
girmesini sağlar.
22
Hazırlayan: Fadime Nur VURAT