Page 124 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 124
COĞRAFYA 9 CEVAP ANAHTARLARI
Kavram Öğretimi
2. 2. Coğrafi Bilgi Sistemi: Haritaların bilgisayarlar ve bunlara yar-
dımcı çeşitli teknolojik araçlar yardımıyla hazırlanması, saklan-
ması ve kullanılmasını sağlayan bir araçlar ve işlevler bütünüdür.
2. Yönerge:
1. X Y
A A İŞARETLER
B B
Göl
C C
D D Futbol
E E Sahası
F F
Tenis
G G
Sahası
H H
Akarsu
I I
İ İ
J J
K K
Kaşgarlı Mahmud Piri Reis L A B C D E F G H I İ J K L L A B C D E F G H I İ J K L
3. Haritacılık: Belirlenmiş bir kullanım amacı için, yeryüzünün Vektör veri örnek : Bina
veya bir parçasının kuş bakışı görünümünün belirli bir orana
göre küçültülerek, bir düzlem üzerinde gösterilmesi ile ilgili ça- (Öğrenciye göre cevap farklılık gösterebilir.)
lışmaları yönlendiren bilim dalına haritacılık denilir.
Çalışma No.: 37
Çalışma No.: 35
1. CBS ile doğal ve sosyoekonomik ortam planlanabilir. Doğa
olaylarının yönetimi/izlenmesi; hızlı, güvenilir ve sağlaması ya-
TÜRK VE MÜSLÜMAN pılacak şekilde kolayca gerçekleştirilir. Risk oluşturacak doğa
HARİTACILAR olayları önceden tahmin edilebilir. Alınacak önlemler sayesin-
de hem ekolojik bozulmalar önlenebilir hem de maddi zararlar
azaltılabilir.
Orta Çağ Yeni Çağ 2.
KENDİ METİNDEKİ DEĞERLENDİRME
KAVRAM (Doğrulama mı?
1461’de Trablusgarp’ta TANIMIM TANIM
Dünya’nın çizdiği Akdeniz haritası Yanılgı mı?)
Hârizmî görünümü Mürsiyeli İbrahim zamanın en doğru
haritalarındandır.
Belhli Ebu Zeyd Haritacılık Kitab-ı Bahriye
okulunu Piri Reis Mekânsal özel-
kurmuştur. liklerin koor-
1567’de yedi haritadan dinatlarıyla be-
Kaşgarlı Dîvânu Lugâti’t- Ali Macar Reis oluşan bir atlas CBS raber öz nitelik
oluşturmuştur.
Mahmud Türk Cevap öğrenciye göre değişik- Cevap öğrenciye göre değişik-
YAZILIMI bilgilerini barın-
Uzak Diyarlara Hoş dıran analiz, sor-
Seyahatler Kitabı
İdrîsî (Roger’in Kitabı) adlı Kâtip Çelebi Cihannüma lik gösterecektir. gulama gibi uy- lik gösterecektir.
eserine birde dünya
haritası koymuştur. gulamalar içerir.
Çalışma No.: 36
1. Yönerge: Helikopter ya da
1. KULLANILAN GRUP NEDEN HAVA Cevap öğrenciye göre değişik- uçak gibi hava Cevap öğrenciye göre değişik-
araçlarından
KAVRAM FOTOĞRAFI çekilen fotoğraf-
Etkileşimli akıllı tahta/taşınabilir aygıtların lik gösterecektir. lardır. lik gösterecektir.
GPRS 2 içerisindeki İnternet bağlantısını kullandık-
larından GPRS’ten faydalanmaktadırlar.
GPS 1 Koordinat verilerini kullanarak konum
belirledikleri için.
1. grup, bahçedeki noktaların yerini belir- Dünya’nın yö-
rüngesinde hare-
lerken GPS kullanmaktadır. GPS, CBS’nin UYDU ket eden gözlem
önemli veri toplama araçlarından biridir. GÖRÜNTÜSÜ Cevap öğrenciye göre değişik- uyduları tarafın- Cevap öğrenciye göre değişik-
2. grup, etkileşimli akıllı tahtayı/taşınabilir dan çekilen gö-
CBS 1,2
aygıtları kullanarak okullarının yerini bul- lik gösterecektir. rüntülerdir. lik gösterecektir.
mak istediğinde çevrim içi ağı kullanarak
CBS uygulamalarını içeren bir harita prog-
ramı kullanmıştır.
1. grubun GPS kullanması, 2. grubun ise
DONANIM 1,2 akıllı tahtayı kullanması donanımsal faali- Çalışma No.: 38
yetleri kapsamaktadır.
1.grup GPS kullanırken koordinat verileriy- 1. Eş Yükselti Eğrisi (İzohips): Deniz seviyesinden itibaren yük-
le ilgili işlemleri CBS yazılımları kullanarak seltileri aynı olan noktaların birleştirilmesiyle elde edilen eğrile-
YAZILIM 1,2 yapmıştır. rin kullanıldığı yöntemdir.
2.grup akıllı tahtayı kullanırken harita yazı-
lımları kullanmıştır.
120