Page 111 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 111
65
DERSİN ADI 9
2. ÜNİTE : GEOMETRİ >Üçgenler > Üçgenin Yardımcı Elemanları
Kavram : Kenarortay, Ağırlık Merkezi
Genel Beceriler : Problem Çözme Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Muhakeme Becerisi
Çalışmanın Adı MİNİK BÜCÜRLER 20 dk.
Çalışmanın Amacı Kenarortay ve ağırlık merkezi kavramlarını tanımlayabilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen bilgilerden hareketle boşluğu doldurunuz, soruları cevaplayınız.
Düzenli olarak birlikte sportif aktivite yapan çocukların ilerleyen yaşlarında özgüvenli, sorumluluk
bilincine sahip ve toplum içinde farkındalık düzeyi yüksek olan bireyler oldukları bilinmektedir. Sevgi
Anaokulunda 4-6 yaş grubu öğretmeni Öykü Hanım, sabah sporunda top ile düz çizgi üzerinde yü-
rüme yaptıracaktır. Okul bahçesine beyaz tebeşirle büyük bir çeşitkenar üçgen çizen Öykü Hanım,
ellerine birer renkli top verdiği Bensu, Ayça ve Habib adlı öğrencileri bu üçgenin köşelerine konum-
landırır ve üçgenin kenarlarına ait orta noktaları belirleyerek bu noktalara sepetler bırakır. Öykü Ha-
nım, öğrencilerden ellerindeki topları, topların rengi ile aynı renkteki sepetlere düz bir şekilde giderek
bırakmalarını ister. Küçük çocuklar ellerindeki topları sepetlere doğru şekilde bırakmıştır.
Bensu, Ayça ve Habib’in bulundukları noktadan, topları bırakacakları sepetlere gidecekleri doğrusal
yollar çizildiğinde çizgilerin tek bir noktada kesiştikleri görülür. Öğrencilerin takip ettikleri yol ulaştık-
ları kenarın kenarortayı, bu çizgilerin kesiştiği nokta ise üçgenin ağırlık merkezidir.
Görsel 1
Yukarıda yönergede verilen bilgilerden hareketle "kenarortay" ve "ağırlık merkezi" kavramının ta-
nımlarını yapınız.
Kenarortay:
Ağırlık merkezi:
1. Aşağıda verilen farklı üçgenlerden her birinin her köşesini karşı kenarının orta noktası ile doğrusal
olarak birleştiriniz.
D K
A
L M
B C
E F
109