Page 139 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 139
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 82
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı MATEMATİK 9
Kavram Öğretimi
3. 2. soruda bulduğunuz grup genişliğini kullanarak her bir grubun aralığını ve grup frekanslarını
(gruptaki veri adedi) aşağıdaki tablodaki boşluklara yazınız.
Aralık Frekans
Yeterli
Fazla
Zararlı
Yönergede verilen bilgilerden hareketle "histogram" kavramının tanımını yapınız..
Histogram:
3. Yönerge: Aşağıda verilen bilgilere göre soruları cevaplayınız.
Yukarıdaki yönergelerde, verilerin açıklığı, grupların genişliği ve grup frekans değerleri bulunmuş-
tur. Histogram kavramının tekrar sayıların grafiğe dönüştürülmesi noktasında önemli bir ipucu ver-
diği görülmektedir.
1. Bir sağlık ocağında pazartesi günü Covid 19 aşısıyla aşılanan bireylerin yaşları 61, 70, 19, 25, 30,
54, 34, 56, 37, 45, 39, 42, 66,43, 47, 50, 75, 87, 51, 72, 53, 58, 62, 22, 63, 80,65, 67, 68, 71, 73,
64, 77, 82, şeklinde verilmiştir. 4 grup olacak şekilde bireylerin yaşlarının grup genişliğini bulunuz.
2. 12-A sınıfı öğrencilerinin matematik sınavından aldığı puanlara ait histogram grafiği aşağıda verilmiştir.
Buna göre, Öğrenci Sayısı
10
a) Açıklığın alabileceği en büyük tam sayı değe-
rini bulunuz.
8
6
4
b) Grup genişliğini bulunuz. 2
0
16-43 44-71 72-49 Puan
3. Matematik öğretmeni 30 kişilik bir sınıfta bütün öğrencilerden bir kâğıda iki basamaklı pozitif bir
tam sayı yazarak görünmeyecek şekilde katlamalarını istemiştir. Bu kâğıtları toplayıp bir öğrenci-
den sayıları tahtaya yazmasını istemiştir. Öğrenci tahtaya,
85, 90, 99, 74, 32, 10, 23, 19, 45, 37, 25, 87, 93, 17, 52, 81, 65, 44, 63, 87, 72, 21, 11, 96, 43, 25,
43, 71, 51, 62
sayılarını yazmıştır. Bu verileri 5 grup olacak şekilde gösteren histogramı çiziniz.
137
Hazırlayan: Ahmet GÖK