Page 138 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 138

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
     82          MATEMATİK 9                                            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
                 Kavram Öğretimi
          3. ÜNİTE    : VERİ SAYMA VE OLASILIK > Veri > Verilerin Grafikle Gösterilmesi
          Kavram      : Histogram
          Genel Beceriler  : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, Problem Çözme Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
          Alan Becerileri  : Muhakeme Becerisi, Matematiksel İletişim Becerisi

          Çalışmanın Adı                           HOBİ BAHÇESİ                                  20 dk.
          Çalışmanın Amacı  Histogram kavramını tanımlayabilme.
         1. Yönerge: Aşağıda verilen bilgilere göre soruları cevaplayınız.


           Hasan Bey ve Emine Hanım emekliliklerinde satın aldıkları hobi bahçesinde her yıl düzenli olarak
           sebze ve meyve yetiştiriciliği yapmaktadırlar. Damla sulama tekniği ile yaptıkları sulama için benzinli
           su motoru kullanmaktadırlar. Hava sıcaklığının arttığı günlerde su tüketiminin artması yakıt tüketi-
           minin de artmasını beraberinde getirmektedir. Yaptıkları sulama sayısı başına harcadıkları benzin
           (santilitre) miktar miktarlarını belirten grafik aşağıda verilmiştir.
                               Sulama Sayısı
                                  15

                                  12

                                   9
                                   6

                                   3

                                   0
                                    100-175  176-251  252-327  328-403  Benzin (santilitre)


          1.  Grafiğe göre harcanan benzin miktarlarına ait açıklık en fazla kaç olabilir?






          2.  Grup genişliği kaçtır?





          2. Yönerge: Aşağıda verilen bilgilere göre soruları cevaplayınız.

          Öğrencilerinin cep telefonu kullanım süresinin artmasının ders başarısını azalttığını düşünen Ahmet
          Öğretmen öğrencilerine günlük kaç saat cep telefonu kullandıklarını sormuş ve aşağıdaki verileri elde
          etmiştir.
                                   9,2,2,1,3,3,5,4,4,5,6,2,1,3,7,4,2,3,8,2,3,6,4,1

          1.  Ahmet Öğretmenin elde ettiği verilerin açıklığı kaçtır?




          2.  Ahmet Öğretmen elde ettiği verileri "Yeterli", "Fazla" ve "Zararlı" adlı üç grupta incelemek istiyor.
              Oluşturulacak bu grupların genişliği kaç olmalıdır? (Not: Grup genişliğini bulmak için verilerin açık-
              lığı grup adedine bölünmeli ve çıkan sonuçtan büyük olan en küçük tam sayı değeri alınmalıdır.)






          136
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143