Page 138 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 138
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
82 MATEMATİK 9 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
3. ÜNİTE : VERİ SAYMA VE OLASILIK > Veri > Verilerin Grafikle Gösterilmesi
Kavram : Histogram
Genel Beceriler : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, Problem Çözme Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Muhakeme Becerisi, Matematiksel İletişim Becerisi
Çalışmanın Adı HOBİ BAHÇESİ 20 dk.
Çalışmanın Amacı Histogram kavramını tanımlayabilme.
1. Yönerge: Aşağıda verilen bilgilere göre soruları cevaplayınız.
Hasan Bey ve Emine Hanım emekliliklerinde satın aldıkları hobi bahçesinde her yıl düzenli olarak
sebze ve meyve yetiştiriciliği yapmaktadırlar. Damla sulama tekniği ile yaptıkları sulama için benzinli
su motoru kullanmaktadırlar. Hava sıcaklığının arttığı günlerde su tüketiminin artması yakıt tüketi-
minin de artmasını beraberinde getirmektedir. Yaptıkları sulama sayısı başına harcadıkları benzin
(santilitre) miktar miktarlarını belirten grafik aşağıda verilmiştir.
Sulama Sayısı
15
12
9
6
3
0
100-175 176-251 252-327 328-403 Benzin (santilitre)
1. Grafiğe göre harcanan benzin miktarlarına ait açıklık en fazla kaç olabilir?
2. Grup genişliği kaçtır?
2. Yönerge: Aşağıda verilen bilgilere göre soruları cevaplayınız.
Öğrencilerinin cep telefonu kullanım süresinin artmasının ders başarısını azalttığını düşünen Ahmet
Öğretmen öğrencilerine günlük kaç saat cep telefonu kullandıklarını sormuş ve aşağıdaki verileri elde
etmiştir.
9,2,2,1,3,3,5,4,4,5,6,2,1,3,7,4,2,3,8,2,3,6,4,1
1. Ahmet Öğretmenin elde ettiği verilerin açıklığı kaçtır?
2. Ahmet Öğretmen elde ettiği verileri "Yeterli", "Fazla" ve "Zararlı" adlı üç grupta incelemek istiyor.
Oluşturulacak bu grupların genişliği kaç olmalıdır? (Not: Grup genişliğini bulmak için verilerin açık-
lığı grup adedine bölünmeli ve çıkan sonuçtan büyük olan en küçük tam sayı değeri alınmalıdır.)
136