Page 39 - Matematik 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 39

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
                                                                                      Kavram Öğretimi 21
            Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı                   MATEMATİK 9


            2.  Siz de sembolik mantık dilini kullanarak boş küme kavramına ilişkin bir örnek veriniz.



            2. Yönerge: Evrensel küme ile ilgili aşağıdaki tabloda verilen bilgilerin “Doğru” ya da “Yanlış” olduklarını
                                belirleyerek karşılarındaki ilgili kutucuğa doğruysa "D", yanlışsa "Y" yazınız.


                                                                                           D/Y
                 Evrensel küme, en büyük kümedir.

                 Evrensel küme, tüm kümeleri kapsayan kümedir.
                 Evrensel küme, büyük bir küme olmak zorundadır.
                 Evrensel küme oluşturmak için birden fazla kümeye ihtiyaç vardır.
                 Evrensel küme, bir elemanlı bir küme olabilir.
                 Evrensel küme, özel bir problemle ilişkili tüm kümeleri ve elemanları kapsayan bir kümedir.
                 Evrensel küme, üzerinde işlem yapılan tüm kümelere ait elemanları içine alan bir kümedir.
                 Evrensel küme, belirli bir incelemede söz konusu olan bütün elemanların kümesidir.

                 Evrensel küme, duruma ve konuya göre değişir.
                 {1, 3, 5, 7, 9} kümesinin evrensel kümesi tek sayılar kümesi olabilir.
                 {0, 2, 4, 6} kümesinin evrensel kümesi {0, 1, 2, 3, 4, 5, 6} kümesi olabilir.
                 {1} kümesinin evrensel kümesi negatif tam sayılar kümesi olabilir.


            3. Yönerge: Aşağıdaki tabloda verilen kümelerin boş küme olup olmadıklarını belirleyerek karşıların-
                                 daki ilgili kısmı işaretleyiniz.


                                                              Boş Küme       Boş Küme Değil
                 {x| 0<x<1,  x ϵ N}
                 {x| x=3n   x≠9n,  x,  n ϵ N}
                         ^
                     2
                 {x| x =9    3x=15,  x ϵ Z}
                        ^
                 {x| -3<x<-2,  x ϵ R}
                 {x| 8+|x|=3,  x ϵ R}
                 {x| 2x-3 = 4x+1,  x ϵ Q}
                 {Türkçede içinde sesli harf olmayan kelimeler}
                 {Okulumuzdaki boyu 3 metre olan öğrenciler}
                 {500 kilogramdan daha ağır arabalar}
                 {Türkçede “ğ” ile biten kelimeler}

















                                                                                                     37
            Hazırlayan:  Dr. Şahin AKSOY
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44